آموزش اسید شویی پکیج

آموزش اسید شویی پکیج دیواری (تصویر + ویدیو)

همان طور که می دانید پکیج های دیواری امروزه به عنوان اصلی ترین سیستم گرمایشی اکثر خانه های جدید و نوساز به شمار می رود. پکیج های دیواری علاوه بر داشتن مزایا فوق العاده و کاربردی نیاز به سرویس سالیانه دارند که بیشتر مصرف کنندگان این موضوع را نادیده می گیرند. بدون شک افرادی که به سرویس سالیانه پکیج دیواری توجه ای نمی کنند، اهمیت داشتن سیستم گرمایشی بی نقصی را زمانی درک می کنند که به مدت چند روز آب گرم مصرفی نداشته باشند. در ایران به دلیل بالا بودن سطح سختی آب، تجمع رسوب در آبگرمن و پکیج های دیواری رایج بوده و برای بهبود عملکرد پکیج و جلوگیری از خرابی یا حتی تعویض آن بهتر است به طور سالیانه رسوب زدایی شود. از این رو آموزش اسید شویی پکیج دیواری جهت رفع تمام روسوبات بسیار حائز اهمیت می باشد. آموزشگاه آپادانا در حوزه آموزش سرویس و تعمیرات پکیج دیواری سالها فعالیت داشته و تمام دوره های آموزشی خود را با اساتید حرفه ای در کارگاه های عملی به صورت کاربردی برگزار می کند. بنابراین اگر می خواهید با صفر تا صد سرویس و تعمیرات پکیج دیواری آشنا شوید، دوره های آموزشی بهترین روش برای وارد شدن به این حرفه می باشد. در ادامه مطلب از سایت آموزشگاه آپادانا به اهمیت و آموزش اسید شویی پکیج دیواری می پردازیم.

اسید شویی پکیج چیست ؟

امروزه برای رسوب زادیی پکیج دیواری به طور اصولی از پمپ اسید شویی استفاده می شود و اسید را وارد مبدل می کند تا تمامیه جرم و رسوبات درون پکیج دیواری پس از چند دقیقه خارج می شود. به طور کلی رسوب زدایی و آموزش اسید شویی بسیار حائز اهمیت است زیرا می تواند از صرف هزینه های زیاد تعمیرات یا تعویض کامل پکیج دیواری جلوگیری کند. بنابراین سرویس و رسوب زادیی پکیج دیواری را جدی بگیرید.

مرتبط بخوانید : آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری کجا برم ؟

اهمیت اسید شویی و رسوب زدایی پکیج دیواری

متاسفانه اکثر مصرف کنندگان پکیج دیواری تصور می کنند رسوب زدایی و اسید شویی پکیج دیواری هزینه اضافه یا کار بیهوده ای می باشد. در حالی که سرویس مرتب پکیج باعث افزایش طول و عمر و بهبود عملکرد آن خواهد شد. در حقیقت با سرویس مرتب پکیج دیواری، فشار آب گرم مصرفی بیشتر خواهد شد و زمانی کمتری را برای گرم شدن آب باید منتظر باشید. به این نکته طلایی دقت داشته باشید که سرویس کردن پکیج دیواری، اسید شویی و رسوب زدایی همیشه ارزان تر از تعمیرات و یا تعویض پکیج می باشد. بنابراین اگر به دنبال کاهش هزینه ها هستید، رسوب زدایی پکیج را فراموش نکنید. بنابراین نباید حتما برای پکیج مشکلی پیش آید تا سرویس شود.

مرتبط بخوانید : ۷ ویژگی پکیج دیواری چیست ؟ مزایا و معایب

از کجا بفهمیم که پکیج نیاز به رسوب زدایی و سرویس دارد ؟

یکی از سوال های مهم در آموزش اسید شویی پکیج دیواری این است که چگونه تشخیص دهیم وقت آن رسیده تا پکیج دیواری را سرویس کنیم ؟ به طور کلی اگر چند روز است که متوجه اختلالی در نحوه عملکرد پکیج شده اید، بهتر است زود دست به کار شوید. این نوع اختلالات عبارت است از :

  • پکیج روشن می‌شود اما آب به خوبی گرم نمی‌شود.
  • مدت زمان زیادی طول می‌کشد که آب گرم شود.
  • پکیج هنگام روشن شدن صدای تق‌ تق می‌ دهد.
  • در زمستان شوفاژ ها و رادیاتور ها به خوبی گرم نمی ‌شوند.
  • فشار آب گرم در دوش حمام و شیر آشپز خانه بسیار کم است.

کد خطای مشخصی از برد پکیج بوتان یا دیگر برند ها رو نمایشگر ظاهر شده است. این به معنای نیاز حتمی به رسوب گیری پکیج و اسید شویی پکیج است. مورد دیگری که در آموزش اسید شویی پکیج و تعمیرات آن بسیار حائز اهمیت است و توصیه می شود تا مصرف کنندگان پکیج های دیواری از آن نیز آگاه باشند، مطلع بودن از کد ارور هایی می باشد که در صورت بروز اختلال در عملکرد پکیج دیواری در صفحه نمایش نشان داده می شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی تعمیرات پکیج دیواری بسیار آسان و راحت شده و تعمیرکاران با دقت به کد خطا های پکیج می تواند به راحتی مشکل و عیوب آن را شناسایی و در کوتاه ترین زمان ممکن آن را رفع کنند.

 جالب است بدانید پکیج های دیواری امروزه در دو مدل آنالوگ و دیجیتال تولید و وارد بازار می شوند و عیب یابی هر کدام با توجه به کد های خطا کاملا ساده می باشد. به عنوان مثال در پکیج دیواری آنالوگ ایران رادیاتور که یکی از محبوب ترین برند سیستم گرمایشی در ایران می باشد اگر شماره های ۳۰ و ۴۰ هم زمان چشمک بزند به آن معنی است که برد الکترونیکی پکیج دچار مشکل شده است. یا اگر شماره های ۴۰ و ۸۰ چشمک بزند به آن معنی است که ترموستات دودکش پکیج قطع شده است. بنابراین امروزه تعمیرات و سرویس پکیج با توجه به کد خطا های دستگاه بسیار آسان تر از قبل می باشد.

مرتبط بخوانید : ۴ ویژگی بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری (۱۰۰% عملی و کاربردی)

آموزش اسید شویی و نحوه رسوب زدایی پکیج

آموزش اسید شویی پکیج اسید شویی پکیج و رسوب زدایی فرآیند مهمی است بنابراین این کار را به تکنسین و تعمیرکاران ماهر پکیج بسپارید. امروزه اسید شویی پکیج دیواری شامل دو مرحله می باشد :

 روش سنتی (با استفاده از مواد جرم گیر و باز کردن پکیج)

روش مدرن (با استفاده از پمپ رسوب گیر بدون نیاز به باز کردن پکیج)

دقت داشته باشید اسید شویی پکیج با استفاده از پمپ رسوب گیر موثر تر و سریع تر می باشد اما دانستن مراحل اسید شویی با استفاده از مواد جرم گیر نیز خالی از لطف نیست.

آموزش اسید شویی پکیج دیواری به روش سنتی

اولین مورد در آموزش اسید شویی پکیج دیواری به روش سنتی رعایت نکات ایمنی می باشد توصیه می شود حتما از ماسک و لباس مخصوص استفاده کنید. همچنین برای تسلط بیشتر بر روی عملیات رسوب زدایی بهتر است فضای دور پکیج باز و خالی باشد. در ابتدا دستگاه را خاموش کرده و آن را از برق بکشید. سپس کاور را باز کنید و آب دستگاه را به خوبی تخلیه کنید. به عبارتی دیگر شیر ورودی آب سرد دستگاه را بسته و شیر پرکن دستگاه را در جهت عقربه های ساعت باز بگذارید تا آب دستگاه به طور کامل خالی شود. اکنون مبدل پکیج را باز کنید. دستگاه را با مبدل دیسکلر که همان اسید و جوهر نمک صنعتی به خوبی بشویید.  دقت داشته باشید محلول فوق رسوب زدا و سمی دیسکلر، محلولی خطرناک بوده و برخورد آن با پوست می تواند سوختگی شدیدی را ایجاد کند بنابراین اگر تجربه لازم را ندارید این کار را به تعمیرکاران حرفه ای پکیج بسپارید.

آموزش اسید شویی پکیج به روش مدرن (پمپی)

روش اسید شویی پکیج به روش پمپی دیگری نیازی به باز کردن پکیج ندارد و ایمن تر نیز می باشد. به عبارتی دیگر با استفاده از یک پمپ اسید شویی، اسید وارد مبدل شده و تمام جرم و رسوبات درون پکیج را خارج می کند. به همین دلیل این روش بهترین بازدهی را دارد. اولین گام برای رسوب زدایی همانند روش سنتی خاموش کردن دستگاه و قطع ورودی برق و گاز می باشد. سپس شیر ورودی دستگاه را بسته  و شیر پرکن را باز کنید. برای خروج آب، شیر آب گرم را در جای دیگری باز بگذارید. پمپ مخصوص شستشو را درون تشت آب و اسید رقیق قرار دهید. اکنون یک سر پمپ را به ورودی مبدل و سر دیگر را به خروجی وصل کنید. به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه تمام رسوب و جرم داخل پکیج از بین می رود. بعد از اتمام عملیات اسید شویی، مبدل را از پمپ باز کنید و فشار زیاد آب شستشو دهید.

مرتبط بخوانید : آموزش تعمیرات پکیج دیواری (۱۰۰% اشتغال و حرفه ای)

جمع بندی

رسوب زدایی و اسید شویی پکیج دیواری بسیار ضروری و مهم است که می تواند عمر مفید سیستم گرمایشی منزل شما را افزایش دهد. دقت داشته باشید که ممکن است هزینه اسید شویی و رسوب زدایی گران باشد اما همیشه به یاد داشته باشید هزینه سرویس کمتر از تعمیرات یا تعویض کامل دستگاه می باشد. به همین دلیل رسوب زدایی سالیانه پکیج را جدی بگیرید. در نهایت اگر در حوزه تاسیسات به خصوص تعمیرات سیستم های گرمایشی مانند آبگرمکن و پکیج دیواری علاقه دارید و قصد ورود به این رشته را دارید دوره های آموزشی بهترین راه برای ورود به تمام رشته های فنی مبتنی بر مهارت می باشد.

امتیاز به مطلب post

مقالاتمقالات تاسیسات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید