آموزش جامع آرایشگری مردانه

آموزش جامع آرایشگری مردانه از ۰ تا ۱۰۰ کاملا کاربردی

همان طور که ممکن است بدانید امروزه شغل آرایشگری بسیار حائز اهمیت است و به صنعت مد و فشن گره خورده است و به طور مداوم در حال تغییر و تحول است. تنها کافی است به چند دهه گذشته نگاهی داشته باشید، خواهید فهمید که طی چند دهه گذشته سطح فکری و فرهنگ جوامع رشد چشمگیری را تجربه کرده است و اکثر افراد جامع به آراسته بودن و شیک بودن اهمیت می دهند. در اصل داشتن ظاهری جذاب و شیک نشان دهنده شخصیت شما بوده و باعث افزایش اعتماد به نفس می باشد. از این رو تعلیم و تربیت آرایشگران تازه کار بسیار ضروری و مهم است. آموزش جامع آرایشگری مردانه مهم ترین دوره آموزشی آرایشگری بوده که مبتدیان و تازه کاران از صفر تا صد با تمام موارد ریز و درشت آرایشگری متناسب با نیاز بازارکار آشنا می شوید. شغل آرایشگری نیز مانند شغل های فنی دیگر مبتنی بر مهارت و تجربه بوده و افرادی که قصد دارند در این حوزه بهترین نتیجه را بگیرند باید به طور آکادمیک و اصولی تعلیم و تربیت شوند. آموزشگاه آپادانا با سال ها فعالیت در حوزه آرایشگری تمام دوره های آموزشی خود را به طور عملی و کاربردی متناسب با نیاز بازارکار در کارگاه های مجهز تشکیل می کند. اگر قصد ورود به رشته آرایشگری را دارید، آموزش جامع آرایشگری مردانه بهترین گزینه برای ورود به این شغل شاد می باشد. در ادامه مطلب از سایت آموزشگاه آپادانا به اهمیت آموزش جامع آرایشگری مردانه می پردازیم.

شغل آرایشگری را از کجا شروع کنم ؟

آموزش جامع آرایشگری مردانه یکی از رایج ترین سوالات میان افراد مبتدی این است که چگونه وارد شغل آرایشگری شوم ؟ به طور کلی از آنجایی که شغل آرایشگری مبتنی بر مهارت و تجربه می باشد شما باید در ابتدا در دوره های آموزش جامع آرایشگری مردانه شرکت کرده سپس با مهارت و تجربه خود به عنوان شاگرد یا کارآموز در یک آرایشگاه معتبر و سرشناس شروع به فعالیت کنید. جالب است بدانید برخی از افراد نیز برای ورود به این رشته پر چالش در ابتدا سعی می کنند به عنوان دستیار آرایشگر یا شاگرد در آرایشگاه مشغول به کار شوند، اینگونه نمی توانند با تمام فوت و فن ریز و درشت آرایشگری به صورت آکادمیک آشنا و آگاه شوند. به عبارتی دیگر افرادی که هیچگونه اطلاعاتی در مورد آرایشگری مردانه ندارند باید دوره های آموزشی را سپری کرده سپس وارد بازار کار و دوره های کارآموزی شوند. اینگونه علاوه بر یاد گرفتن اصولی فوت و فن های آرایشگری پایه و اساس شغل آینده خود را باثبات بنا کرده اید. بنابراین به یاد داشته باشید در دوره های آموزشی آرایشگری فرصت برای اشتباه کردن و درس گرفتن از آن زیاد خواهید داشت اما در بازار کار و فعالیت کردن به عنوان یک کارآموز در یک آرایشگاه سرشناس، فرصتی برای کوچک ترین اشتباه نیست. در نهایت اگر مبتدی هستید و قصد دارید تمام فوت و فن آرایشگری را به طور اصولی و کاربردی فرا گیرید شرکت در دوره های آموزش جامع آرایشگری مردانه مناسب شما خواهد بود.

مرتبط بخوانید : ۱۴ تکنیک آرایشگری فوق العاده برای مبتدیان

چه مباحثی در دوره آموزش جامع آرایشگری مردانه تدریس می شود ؟

آرایشگری حرفه ‌ای پویاست که مدام در حال تغییر است. هر روزه مدل مو ‌های جدید تر و بیشتری ارائه می‌شود که آرایشگر چاره ‌ای جز آموختن آن ‌ها ندارد. از این رو می ‌توان گفت یادگیری در آرایشگری حد و مرزی ندارد و هرگز به پایان نمی ‌رسد. اگر فکر می کنید که با شرکت در دوره آموزش آرایشگری دیگر نیازی به یاد گیری مباحث جدید ندارید، سخت در اشتباه هستید. به طور کلی دوره های آموزش جامع آرایشگری مردانه به ۲ دوره مقدماتی و حرفه ای تقسیم بندی می شود.

در دوره آموزش جامع آرایشگری مردانه درجه ۲ دوره مقدماتی بوده که با مباحثی زیر آشنا خواهید شد :

  • نحوه کار با شانه و قیچی برای کوتاهی مو
  • نحوه کار با ماشین موزر و شانه برای کوتاهی مو
  • آموزش اصلاح و پیرایش صورت با ماشین
  • آموزش اصلاح صورت با تیغ
  • نحوه شستشو دادن موها
  • نحوه سشوار و اتو نمودن مو
  • آموزش تکنیک پیتاژ برای کم پشت کردن حجم مو
  • یادگیری تکنیک های کوتاهی مو

البته برای اینکه افراد بتوانند در این دوره ها به خوبی ظاهر شوند لازم است تا در گام اول لوازم آرایشگری را به خوبی بشناسند، بتوانند مورفولوژي صورت را درک کرده و ایده پرداز خوبی باشند. اما در کنار تمام این موارد یک آرایشگر لازم است تا با مشتریان خود ارتباط خوبی برقرار نموده، نظرات آنها را بشنود و بتواند آنان را با دلیل و برهان قانع نماید.

با شرکت در دوره های آموزش جامع آرایشگری مردانه درجه ۲ و شرکت در آزمون سازمان  فنی و حرفه ای شما می توانید جواز فعالیت حرفه ای را به دست آورید اما برای موفقیت و تبدیل شدن به یک آرایشگر ماهر نیاز به تخصص و تجربه دارید که این مورد تنها با تلاش و پشتکار به وجود می آید. به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که آموزش آرایشگری مردانه درجه۲ اولین دوره ای است که افراد برای کوتاهی مو پشت سر می گذارند. در واقع می توان بیان داشت که این مورد جزء دوره های پایه ای است. افرادی که این دوره ها را به صورت دقیق تر  به اتمام برسانند و بهتر با جزئیات آشنا شوند، راحت تر نیز می توانند وارد دوره های بعدی شوند.

در دوره آموزش جامع آرایشگری مردانه درجه ۱ دوره پیشرفته و حرفه ای بوده که با مباحثی زیر آشنا خواهید شد :

  • به عنوان یک آرایشگر می آموزید که با قیچی پیتاژ فعالیت نموده و اقدام به کم پشت کردن موها کنید.
  • به شما روش های سایه زنی و کوتاهی ژورنالی آموزش داده می شود.
  • روش های کوتاهی مو با زاویه و تکنیک های مربوط به آن آموزش داده می شود.
  • روش های بافت موهای بلند و کوتاهی مو با ماشین یاد داده می شود.
  • در دوره های آموزش آرایشگری مردانه درجه ۱ شما می توانید با تکنیک های تند کوتاه نمودن موها آشنا شوید.
  • لازم است تا شما بتوانید ژورنال خوانی را بر اساس چهره انجام دهید که در این دوره ها به شما آموزش داده خواهد شد.
  • یکی دیگر از تکنیک های مهم این دوره، لایرینگ می باشد که به صورت مفصل در این دوره آموزش داده خواهد شد.

البته باید در نظر داشته باشید که دوره های آموزش آرایشگری مردانه درجه ۱ تنها به مفاهیم فوق خلاصه نمی شود و دارای مفاد دیگری نیز است. به طور مثال در آموزش آرایشگری مردانه درجه ۱ یک آرایشگر می آموزد که چگونه اقدام به ماساژ و پاکسازی پوست نماید. همچنین روش های ایجاد ماسک های دست ساز به صورت کامل آموزش داده خواهد شد. ویتامینه کردن موها، صاف کردن دائمی مو و گریم از دیگر سرفصل های مهم در این رشته می باشد.

مرتبط بخوانید : ۴ نکته در آموزش آرایشگری مردانه مبتدی که باید بدانید

چه عواملی بر روی درآمد آرایشگران تاثیر می گذارد ؟

آموزش جامع آرایشگری مردانه اولین و مهم ترین عاملی که به طور مستقیم بر روی درآمد شما تاثیر خواهد گذاشت، مهارت و تجربه می باشد. با داشتن مهارت و تجربه قطعا می توانید خدمات بهتر و بیشتری را ارائه کنید. البته فاکتور های دیگر همچون تمیزی محل کار، مکان و موقعیت آرایشگاه، میزان مهارت و تجربه، میزان مهارت ایجاد ارتباط میان مشتریان، نحوه برخورد با مشتریان، نحوه ارائه خدمات و فعالیت و تبلیغات در شبکه های اجتماعی بستگی دارد. به طور خلاصه درآمد آرایشگری مردانه در ایران بین ۵ الی ۱۰ میلیون تومان به طور میانگین در ماه است. البته این ارقام می توانند کمتر یا بیشتر باشد و به عوامل فوق بستگی دارد. دقت کنید که آرایشگری شغلی است که شما روزانه تجربه و مهارت کسب می کنید زیرا روزانه با افراد  و درخواست های جدیدی روبه رو می شوید و همین گونه با ثبات روزی خواهد رسید که آرایشگاه شخصی خود را تاسیس کرده اید. در آموزش جامع آرایشگری مردانه یاد خواهید گرفت که تمام مراحل را آرام و آرام با ثبات پیش روید تا به موفقیت برسید. بنابراین در نهایت هر چه میزان مهارت و تلاش شما بیشتر باشد در میان مشتریان اعتبار و درآمد بیشتری نیز خواهید داشت.

مرتبط بخوانید : ۱۰ وسایل مورد نیاز آرایشگاه مردانه

مزایا شرکت در دوره جامع آموزش آرایشگری چیست ؟

با شرکت در دوره آموزش جامع آرایشگری مردانه علاوه بر کسب مهارت و تجربه با تمام نکات ریز و درشت آرایشگری به صورت اصولی و کاربردی آشنا خواهید شد و در نهایت با مدرک معتبر فنی و حرفه ای روانه بازارکار خواهید شد. تمام مدارکی که از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور صادر می شوند در ۱۸۶ کشور جهان قابل استعلام و ترجمه بوده بنابراین آن دسته از عزیزانی که قصد مهاجرت دارند، می تواند با داشتن مدرک معتبر فنی و حرفه ای اقدام کنند. همچنین در داخل کشور قطعا کسانی که دارای چنین مدرکی هستن، کارفرمایان به مهارت و دانش شما اطمینان کرده و فرصت های شغلی فراوانی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. بنابراین به طور خلاصه بهترین روش برای ورود به شغل هایی که مبتنی بر مهارت هستند، دوره های آموزشی می باشند.

جمع بندی

شغل آرایشگری مردانه با الگو رشد ثابت تقاضا برای آرایشگران، احترام بیشتر به صنعت مد و فشن و تغییر طرز تفکر افراد و جوامع همگی شامل عواملی هستند که باعث رشد و درخشان شدن حرفه آرایشگری می شود. دقت داشته باشید حرفه آرایشگری هیچگاه منسوخ نمی شود، بلکه همیشه در حال تغییر و تحول می باشد. شک نداشته باشید آینده و بازارکار شغل آرایشگری مردانه همیشه درخشان خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)

مقالاتمقالات آرایشگری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید