دیپلم برق کاردانش

دیپلم برق ساختمان شاخه کاردانش

در دوره دیپلم برق ساختمان در آموزشگاه آپادانا با توجه به  نیاز و استاندارد روز دنیا دوره های خود را به کارآموزان ارائه می نماید تا کارآموز بتواند کلیات تئوری و عملی این رشته را مسلط شود و بتواند از علم به دست آمده خود در این مرکز به خوبی بهره ببرد و با مدرک معتبر و بین المللی سازمان فنی و حرفه ای که در پایان دره به کارآموز داده می شود بتواند برای جواز کسب، وام اشتغال زایی یا ترجمه مدرک جهت مهاجرت استفاده نماید. دوره های برق ساختمان به دو دسته درجه ۱ و درجه ۲ تقسیم بندی می شوند.برق‌ کار می‌ تواند در کلیه کارخانه‌ ها و مراکز صنعتی، اماکن اداری، تجاری و مسکونی کار کند. هرچه در کارش ماهرتر، امکان ورود به پروژه‌های بزرگ برای او بیشتر می‌شود. بسیاری از  برق‌کاران به صورت مستقل کار کرده و برای خود کسب‌وکاری راه انداخته‌اند. با توجه به نیاز همیشگی به صنعت برق در مصارف خانگی، اداری، تجاری و صنعتی، می‌توان به این نتیجه رسید که برای برق‌کاران بازارکار خوبی وجود دارد. همچنین آینده شغلی مناسبی پیش روی آن‌ها می‌باشد. البته هرچه برق‌کار متخصص‌تر و با تجربه‌تر باشد، کار با کیفیت‌تری انجام دهد و برخورد مناسبی با مشتریان وهمکاران داشته باشد، فرصت‌های شغلی بهتری برای او وجود خواهد داشت و یا در کارخود پیشرفت خوبی خواهد کرد.

برق کار ساختمان درجه ۲ (محتوای استاندارد برق کار ساختمان درجه ۲)

برقکار ساختمان از شغل های حوزه برق می باشد. این شغل شایستگی های کار با قطعات پایه و وسایل اندازه گیری الکتریکی، سیم کشی مدارهای الکتریکی ساختمان به صورت روکار و توکار، مونتاژ ونصب تابلوهای روشنایی را شامل می شود.

دیپلم برق کاردانش

برق کار ساختمان درجه ۱ (محتوای استاندارد برق کار ساختمان درجه ۱ )

کسی که علاوه بر داشتن مهارتهای برق کار ساختمان درجه ۲ بتواند از عهده طراحی سیستم روشنایی اماکن، سیم کشی و نصب مدارات لامپهای مخصوص، طراحی ، نصب و سیم کشی سیستم اعلام حریق، نصب و سیم کشی سیستم دزدگیر و دوربین مداربسته، نصب و سیم کشی سیستم برق اضطراری و ایمنی، بررسی و نصب سیستم دربهای اتوماتیک، راه اندازی موتورهای آسنکرون سه فاز و تک فاز، نصب و سیم کشی سیستم تابلوهای توزیع انرژی الکتریکی، کار با کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی PLC و رله های برنامه پذیر و نقشه کشی و نقشه خوانی مدارات برق ساختمان با استفاده از رایانه برآید.

مزایا اخذ دیپلم برق ساختمان 

  1. گذراندن دوره دیپلم برق ساختمان به صورت گروهی ، خصوصی ، نیمه خصوصی در کوتاه ترین زمان
  2. اخذ مدرک رسمی و بین المللی از سازمان فنی و حرفه ای قابل ترجمه رسمی و ارائه در کشورهای خارجی
  3. ادامه تحصیل بدون کنکور : پس از اخذ مدرک دیپلم برق ساختمان براحتی ادامه تحصیل بدون کنکور در کلیه دانشگاه های معتبر ایران و جهان امکانپذیر می باشد.
  4. پس از گرفتن دیپلم برق ساختمان امکان خود اشتغالی یا تاسیس مغازه الکتریکی، تابلو سازی برق، نصاب دوربین، اعلام حریق و …. جهت کارآفرینی نوین محیا می باشد.
  5. میلیونها فرصت شغلی مرتبط با صنعت برق ساختمان در ایران و جهان، آماده پذیرش شما خواهد بود.

 فرصتهای شغلی برقکار ساختمان

  1. سرویسکار ،نصاب و فروشنده دوربین مدار بسته، در منازل، ادارات،مغازه ها،و….مشغول به کار شود.
  2. سرویسکار و نصاب و فروشنده دزدگیر اماکن در منازل، ادارات، مغازهها و…. مشغول به کار شود.
  3. طراحی، نصب و سیم کشی و فروش سیستم اعلام حریق در منازل ، شرکتها و….. مشغول به کار شود.
  4. سرویس و نگهداری و فروش دربهای اتوماتیک و دربهای کرکره ایی پارکینگی مشغول به کار شود.
  5. نصاب و فروشنده لوازم برق اضطراری در شرکتها،مدارس، فروشگاهها، بیمارستانها و…. مشغول به کار شود.
  6. با دریافت گواهینامه ی مهارت فنی و حرفه ای و مراجعه به اتحادیه مربوطه جواز کسب دریافت کرده و به تاسیس مغازه الکتریکی اقدام کند.
  7. برقکار سیار مشغول به کار شود.
  8. تولید و نصب تابلوهای برق ساختمان اقدام کند.

دیپلم برق صنعتی شاخه کار دانش

برق صنعتی عبارت است از روش ها و تکنیک هایی برای کنترل، راه اندازی و استفاده بهینه از برق در بخش های مختلف صنعت. یکی از رشته های فنی هنرستان های کاردانش، رشته برق صنعتی می باشد. این رشته یکی از پرکاربردترین و درآمد زا ترین رشته های فنی در صنعت بود که باتوجه به بازارکار مناسب در داخل کشور و حتی خارج از کشور علاقه مندان بسیار زیادی را به خود جذب کرده است. هنرجویان در دیپلم برق صنعتی با انواع تابلوهای برق، انواع قطعات به کار رفته در تابلوهای برق، انواع سنسورها، کنتاکتورها، فیوز، بی متال، ریل، طراحی انواع مدار، فرمان چپگرد راستگرد، ستاره مثلث، طراحی و مونتاژ انواع تابلو برق، عیب یابی تابلوهای برق آشنا خواهند شد.

دیپلم برق کار دانش

مزایا اخذ دیپلم برق صنعتی

  1. گذراندن دوره دیپلم برق صنعتی به صورت گروهی ، خصوصی ، نیمه خصوصی در کوتاه ترین زمان
  2. اخذ مدرک رسمی و بین المللی از سازمان فنی و حرفه ای قابل ترجمه رسمی و ارائه در کشورهای خارجی
  3. ادامه تحصیل بدون کنکور : پس از اخذ مدرک دیپلم برق صنعتی براحتی ادامه تحصیل بدون کنکور در کلیه دانشگاه های معتبر ایران و جهان امکانپذیر می باشد.
  4. دارندگان دیپلم برق صنعتی می توانند پس از اخذ دیپلم در دانشگاه در رشته های برق- قدرت گرايش توزيع ، برق- قدرت گرايش پست وانتقال، برق و تأسيسات گرايش برق ، نصب وتعميرآسانسوروپله برقي ، تعمير ونگهداري ماشينهاي الكتريكی و یا در دانشگاه علمی کاربردی بر اساس علاقه خود در کلیه رشته ها ادامه تحصیل دهد
  5. میلیونها فرصت شغلی مرتبط با صنعت برق صنعتی در ایران و جهان، آماده پذیرش شما خواهد بود.

فرصت های شغلی برقکار صنعتی

  • برقکار صنعتی به نصب دستگاههای کاخانجات مشغول به کار شود
  •  برقکار در اداره برق و نیروگاهها مشغول به کار شود
  •  برقکار صنعتی به عیب یابی و سرویس دستگاههای کارخانه مشغول به کار شود
  •  تابلوساز به تولید و مونتاژ تابلوهای برق صنعتی مشغول به کار شود
  •  نصب ،سیم کشی و راه اندازی ،تعمیر موتورهای الکتریکی مشغول به کار شود
  •  فروش تابلوهای برق صنعتی و ساختمانی مشغول شود
  •  رسته شغلی برقکار در منازل ،کارخانجات، ادارات، شرکتها ، فروشگاهها ،بیمارستانها، مراکز نظامی و انتظامی به تعمیر، سرویس و نگهداری برق منازل و مراکز مشغول به کار شود
  • با دریافت گواهینامه ی مهارت فنی و حرفه ای و مراجعه به اتحادیه مربوطه جواز کسب دریافت کرده و باتاسیس مغازه الکتریکی به فروش لوازم برق صنعتی و برق ساختمان اقدام کند
  •  برقکار صنعتی سیار مشغول به کار شود.
  • نصاب اتصال زمین (ارتینگ) مشغول به کار شود

سوالات متداول

با سلام

چند دسته متقاضی دریافت دیپلم های شاخه کاردانش آموزش و پرورش هستند.

۱- متقاضیان بازمانده از تحصیل 

۲- علاقمندان دریافت دیپلم مجدد یعنی متفاضی که دیپلم دارد اما به هر دلیلی می خواهد دیپلم دوم یا … دریافت کند.

۳- ترک تحصیل ها کسانیکه به هر دلیلی نتوانسته اند در مدارس روزانه تحصیل کنند و امروز تصمیم به دریافت دیپلم دارند.

با سلام

برای اخذ دیپلم رسمی آموزش و پرورش متقاضی بایستی دو گروه درسی را پاس کند.

۱-دروس عمومی ۴۲ واحد درسی است.

۲-دروس تخصصی یا مهارتی که بین ۴۶ تا ۵۹ واحد می باشد.

باسلام

پس از گذراندن دوره آموزشی مهارت در هر حرفه مهارت آموز به آزمونهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور معرفی و بایستی در دو مرحله آزمون کتبی تستی با حداقل نمره ۵۰ و آزمون عملی با حداقل نمره ۷۰ موفق به گذراندن آزمون مربوطه شده و گواهینامه مهارت دریافت نماید.

باسلام

بعد از اخذ گواهینامه های مهارت و ارائه آن به مدارس بزرگسال شبانه و یا مراکز آموزش از راه دور زیر نظر وزارت آموزش و پرورش و گذراندن حداقل ۹۶ واحد درسی موفق به دریافت دیپلم رسمی آموزش و پرورش در شاخه کاردانش خواهید شد.

با سلام 

ثبت نام متقاضیان در دروس مهارتی و تخصصی  (آموزشگاههای آزاد ) نیازمند تعیین تکلیف وضعیت سربازی نیست اما جهت ثبت نام در مدارس برای دروس عمومی شرایط نظام وظیفه بایستی مشخص باشد یعنی یا باید دارای معافیت از سربازی ،عدم غیبت و یا کارت پایان خدمت باشید.

باسلام 

تمامی دارندگان دیپلم شاخه کاردانش می توانند در ادامه تحصیل با  به سایت سازمان سنجش مراجعه و در زمان مقرر نسبت به دریافت دفترچه کنکور دانشگاههای فنی و حرفه ای ،علمی و کاربردی ،دانشگاه آزاد اقدام نمایند.

با سلام 

بله در سال ۹۷ شرایط حضور دیپلم های شاخه کاردانش و فنی و حرفه ای فراهم گردید که در کنکور سراسری شرکت و در رشته های فنی و مهندسی ،پزشکی و علوم انسانی ادامه تحصیل دهند.اما ما به شما پیشنهاد نمی کنیم به این دلیل که شاخه کاردانش فرصت اشتغال بهتری نسبت شاخه نظری فراهم خواهد کرد. 

با سلام

بله ، تمامی اساتید دارای چندین سال سابقه در بازار کار هستند.

سلام 

صد در صد و با قطعیت اعلام میکنیم تمام افرادی که با فریب سریعترین زمان و بدون آزمون سعی به جذب متقاضی اخذ دیپلم می کنند متخلف بوده و صرفا یک فریب برای شماست تنها مرجع رسمی صدور دیپلم وزارت آموزش و پرورش بوده ،و تنها با حضور در آزمون و گذراندن مدت زمان مورد نیاز شما موفق به دریافت دیپلم خواهید شد.

نشانی: خیابان حافظ –  جنب بازار موبایل ایران – روبروی خیابان سرهنگ سخائی – کوچه هور – پلاک ۱ – زنگ اول

تلفن تماس : ۰۲۱-۶۶۷۴۹۸۳۴ – ۰۲۱-۶۶۷۵۹۴۵۵ 

ایمیل :  apadanatvto@gmail.com

برای موقعیت مکانی آموزشگاه آپادانا کلیک کنید

4.8/5 - (6 امتیاز)
تماس بگیرید