بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج

۴ ویژگی بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری (۱۰۰% عملی و کاربردی)

به لطف پیشرفت تکنولوژی امروزه کمتر کسی از موتورخانه جهت تامین گرمایش منازل استفاده می کنند و به عبارتی دیگر با پیدایش پکیج های دیواری کمتر کسی سراغ موتورخانه می رود. شاید بدانید که در گذشته یکی از اصلی ترین سیستم گرمایشی منازل توسط موتورخانه ها تامین می شد و مهندسین در ساخت و ساز مجتمع های مسکونی و چه ادارای فضایی را برای راه اندازی موتورخانه اختصاص می دادند. حال ممکن است برای شما سوال پیش آید که چه عواملی باعث شد تا موتورخانه ها رفته رفته منسوخ شوند ؟ یکی از اصلی ترین معایب موتورخانه علاوه بر فضای بزرگ مورد نیاز جهت راه اندازی و نصب، هزینه تعمیر و نگهداری بالا آن بود. همچنین ساکنین واحد های مسکونی نمی توانستند به طور مستقل موتورخانه را با توجه به درخواست خود تنظیم کنند. پکیج دیواری فضای کمتری را اشغال می کنند و معمولا در آشپزخانه ها نصب و راه اندازی می شوند. علاوه بر این تمام واحد های مسکونی می توانند به راحتی تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کنند. در خلاصه امروزه اصلی ترین و مهم ترین سیستم گرمایشی اکثر خانه ها پکیج دیواری می باشد از این رو آموزش و تربیت افرادی که بتوانند نصب و تعمیرات پکیج را به درستی و اصولی انجام بدهند حائز اهمیت می باشد. اگر قصد ورود به این حرفه را دارید در گام اول سعی کنید بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری را با توجه به نظرات هنرجویانی که آن دوره را سپری کرده اند پیدا کرده و مهم ترین گام را به سوی موفقیت بردارید. در ادامه مطلب از سایت آموزشگاه آپادانا به ویژگی بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری می پردازیم.

پکیج دیواری چیست و چگونه عمل می کند ؟

به وسیله پکیج دیواری به راحتی می توان از شر دردسر های موتورخانه خلاص شد. امروزه در ساخت و ساز خانه ها مکانی جهت نصب و راه اندازی پکیج دیواری توسط مهندسان اختصاص داده می شود تا در وقت و هزینه ساکنین صرفه جویی شود. از گرما کردن آب مصرفی منازل گرفته تا گرم کردن رادیاتور ها، کف و به طور کلی گرمای فضای خانه را تامین می کند. همچنین پکیج های دیواری دارای درجه هایی هستند که می توانید به صورت دستی در فصل های زمستان و سرما میزان درجه حرارت را افزایش دهید و در تابستان میزان گرما را کاهش بدهید. به طور کلی پکیج های دیواری در فصل زمستان و تابستان عملکرد متفاوتی را دارند. یکی از عوامل مهم در آموزش تعمیرات پکیج دیواری درک و آگاه بودن از نحوه کار کرد پکیج در فصل های متفاوت می باشد. به عنوان مثال در فصل تابستان پکیج های دیواری مانند آب گرمکن ها عمل می کنند یعنی در صورت باز شدن شیر آب گرم سنسور پکیج دیواری فعال شده و شروع به گرم کردن آب مصرفی می کند در حالی که در زمستان چون علاوه بر گرم کردن آب مصرفی باید رادیاتور و مدار های گرم کننده را نیز گرم نماید.

در این سیستم اولویت با آب گرم مصرفی است. وقتی شیر آب گرم باز می شود. سنسور برقی مدار رادیاتور را تا زمانی که آب گرم مصرفی باز است قطع می نماید. اما این موقت است و با بسته شدن شیر آب گرم مدارآبگرم رادیاتور وصل می گردد. به این گونه همیشه آب گرم به صورت آنی در دسترس است.  از همین رو هنگام انتخاب بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج به مباحثی که قرار است با آنها آشنا شوید دقت فرمایید. مبحث دیگری که دانستن آن خالی از لطف نیست انواع پکیج های دیواری می باشند.

پکیج دیواری دارای دو نوع می باشد : فن دار و بدون فن، پکیج های دیواری بدون فن همیشه در داخل منازل همراه با دود کش نصب می شوند اما پکیج های فن دار به دلیل داشتن فن جهت خارج و تهویه هوا پکیج در محیط های باز مانند حیاط یا بالکن ها نصب و راه اندازی می شوند.

مرتبط بخوانید : آموزش تعمیرات پکیج دیواری (۱۰۰% اشتغال و حرفه ای)

پکیج زمینی چیست و چگونه عمل می کند ؟

بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج

پکیج زمینی بیشتر در ساختمان ­‌هایی با متراژ بالا نصب می‌­شود. چرا که پکیج زمینی در سایز های مختلف و توان حرارتی مختلفی ساخته و عرضه می­شوند که به دلیل اشغال فضای آشپزخانه در آپارتمان از پکیج ­‌های زمینی استفاده نمی­‌شود. علاوه بر این توان بالای این دستگاه‌­ها مناسب برای واحد های آپارتمانی و واحد های ویلایی کوچک نیست. در این دستگاه ‌ها به علت وجود یک مخزن ذخیره آب گرم در صورت قطع شدن برق برای مدت زمان کوتاه، آب گرم وجود دارد. البته در گذشته پکیج ‌های زمینی با توان‌ های کوچک هم ساخته می‌شدند که امروزه با وجود قوانین جدید و وجود پکیج ‌های دیواری دیگر کاربردی ندارند.

 برای خانه ­‌هایی که بیشتر از یک حمام دارند پکیج زمینی مناسب است. چرا که این پکیج ­ها دارای مخزن اضافی برای ذخیره آب گرم هستند. با استفاده از پکیج زمینی دیگر نیاز به استفاده از آبگرم کن برای تامین آب گرم مصارفی مانند حمام و شستشو نیست. پکیج ­های زمینی در انواع چگالشی، مبدلی و مخزنی با توجه به محلی که قرار است در آن نصب شوند، انتخاب می‌گردند. از معایب پکیج زمینی تولید سر و صدای زیاد است که به همین علت آن را در داخل واحد های آپارتمان و یا تراس نصب نمی­کنند.

موتورخانه چیست و چگونه عمل می کند ؟

به اتاق و یا بخش جداگانه ای از یک ساختمان گفته می‌شود که وظیفه نگهداری تجهیزات مکانیکی و الکترومکانیکی جهت گرمایش و سرمایش یک محیط مسکونی، اداری، صنعتی و غیره را به عهده دارد موتورخانه می‌گویند. در محیط‌های مسکونی کوچک برای راه اندازی موتور خانه یک اتاق کفایت می‌ کند ولی در مکان ‌هایی با متراژ بالا مانند بیمارستان‌ ها، هتل‌ ها، کارخانه ‌ها و … از چند اتاق برای راه اندازی موتور خانه استفاده می‌کنند. محل قرار گرفتن موتور خانه معمولا در اتاق ‌های زیر زمینی و یا اتاق‌ های که دور از محیط شما باشند بهتر است.

ویژگی بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری

همان طور که گفته شد یکی از موثر ترین راه برای ورود به تمام شغل هایی که نیاز به مهارت و تجربه دارد شرکت در دوره های آموزشی می باشد. اولین و مهم ترین قدم برای رسیدن به موفقیت گذراندن یک یا چند دوره آموزشی می باشد تا پایه و اساس آینده شغلی خود را تشکیل بدهید. از این رو پیدا کردن بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری برای افرادی که به تازگی قصد ورود به این رشته پر درآمد را دارند کار دشواری خواهد بود. سعی کنید برای انتخاب بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج به نظرات هنرجویان، نحوه ارائه مشاوره و به مدت زمان آموزشی دقت کنید. آموزشگاه آپادانا بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری می باشد که تمامیه دوره آموزشی خود را در کارگاه های مجهز، به روز همراه با اساتید باتجربه که چندین سال سابقه فعالیت در حوزه تعمیرات پکیج داشته اند تشکیل می دهد و در صورت قبولی هنرجویان در امتحان پایان دوره مدرک معتبر فنی و حرفه ای از سوی سازمان فنی و حرفه ای کل کشور برای شما عزیزان صادر می شود.

 اکنون ممکن است برای شما سوال پیش آید که داشتن مدرک در شغل فنی و مهارتی چه فایده ای دارد ؟ اولا داشتن مدرک معتبر فنی و حرفه ای علاوه بر اینکه بیانگر آن است که در دوره آموزشی پکیج شرکت کرده اید و مهارت و تجربه لازم را کسب کرده اید، می توانید برای جذب شدن در بازارکار داخلی موثر باشد و کارفرمایان شرکت های دولتی و خصوصی به شما اعتماد کنند. همچنین برای افرادی که قصد مهاجرت دارند مدارکی که از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور صادر می شوند در ۱۸۶ کشور قابل ترجمه و استعلام هستند. بنابراین در اختیار داشتن مدرک فنی و حرفه ای بسیار حائز اهمیت است.

مزایا و معایب پکیج دیواری

اکنون که با نکات پیدا کردن بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج آشنا شده اید، آشنا شدن با مزایا و معایب پکیج دیواری نیز خالی از لطف نیست.

  • پکیج های دیواری هزینه بسیار کمتری نسبت به موتورخانه دارد.
  • میزان بازدهی پکیج دیواری نسبت به موتورخانه به مراتب بیشتر می باشد.
  • امکان تنظیم میزان گرما آب مصرفی هر واحد مسکونی به طور مستقل
  • هزینه نگهداری، نصب و اجرای نسبتا کمتر پکیج
  • فضای مورد نیاز نصب و راه اندازی پکیج بسیار کمتر از موتورخانه می باشد.
  • قابلیت نشان دادن ارور توسط پکیج های آنالوگ و دیجیتال
  • راحت بودن تشخیص اختلال و مشکلات در پکیج با توجه به ارور هایی که توسط LED بر روی صفحه نمایشگر پکیج نشان داده می شود.

حال به مهم ترین معایب پکیج دیواری می پردازیم :

  • اگر به هر دلیلی دودکش خروجی بین دستگاه و محل خروج نشت پیدا کند می تواند در صورت بی توجهی خسارت جبران ناپذیری ایجاد کند.
  • پکیج هایی که بدون مخزن هستند، در صورت باز شدن دو شیر آب یا بیشتر، فشار آب به طور چشمگیری کاهش می یابد. به همین دلیل اگر متراژ خانه شما بیش تر از ۲۰۰ متر همراه با چندین سرویس بهداشتی است بهتر است از پکیج زمینی همراه با مخزن آب استفاده کنید.
  • پکیج های دیواری نسبت به سایر سیستم های گرمایشی دارای حساسیت بالاتری هستند و ممکن است بار ها به مشکل بخورند. دلیل آن نیز می تواند وجود سنور های زیاد در این سیستم باشد.
  • پکیج دیواری تامین کننده آب گرم مصرفی منازل و گرما خانه را تضمین می کند بنابراین در صورت بروز هرگونه مشکلی تا برطرف کردن آن، آب گرم نخواهید داشت.
  • پکیج های فن داری که در حیاط و بالکن نصب می شود میتوان مکان مناسبی برای پرندگان باشد و باعث ایجاد کثیفی محیط شود.
  • حال با دانستن موارد فوق می توانید برای پیدا کردن و انتخاب بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری اقدام کنید.

مرتبط بخوانید : ۱۰ نکته مهم در مورد سرویس و نگهداری پکیج دیواری که باید بدانید.

آموزش تعمیرات پکیج دیواری صفر تا صد

اکنون که با مزایا و معایب پکیج های دیواری آشنا شده اید وقت آن رسیده است تا با مشکلات و نحوه عیب یابی پکیج های دیواری نیز آشنا شوید. در حقیقت یکی از اصلی ترین مباحثی که در بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری یاد میگیرید نحوه عیب یابی و آگاه بودن از مشکلات رایج پکیج های دیواری می باشد. به طور کلی سیستم پکیج های دیواری برای افرادی که هیچگونه دانشی از نحوه عملکرد آن ندارند پیچیده بوده بنابراین در هنگام بروز مشکلات اگر دانش و مهارت کافی را ندارید حتما به تعمیرکاران پکیج تماس بگیرید زیرا سیستم پکیج های دیواری گاز سوز بوده و می تواند در صورت سهل انگاری خسارات جبران ناپذیری را وارد کند. به هر حال در ادامه به رایج ترین مشکلاتی در بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری آشنا می شوید، می پردازیم.

روشن نشدن پکیج

یکی از رایج ترین مشکلات پکیچ های دیواری روشن نشدن می باشد. مسدود شدن مسیر حرکت آب به دلیل رسوب گرفتن لوله ها، وجود هوا در داخل لوله ها و مسدود بودن دودکش از عواملی هستند که باعث روشن نشدن پکیج های دیواری می باشد. پکیج ها دارای حسگرهایی هستند که در صورت تجمع دود و خارج نشدن آن فورا پکیج را خاموش می کنند. مسیر عبور دود باید بررسی شود و هر چیزی که منجر به انسداد آن شده است از میان برداشته شود. اگر شمعک روشن نمی شود ممرای اطکن است یا جرقه زن دچار مشکل شده باشد و یا شمعک خراب شده و نیاز به تعمیر داشته باشد.

خاموش روشن شدن پکیج به طور مداوم

کم بودن فشار آب، خراب بودن ترموستات و مسدود شدن شیر ورودی آب در اثر تجمع روسوبات و خراب بودن پمپ می تواند مجنر به خاموش شدن پکیج بشود.

پکیج قادر به گرم کردن آب نیست

بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج عوامل زیادی منجر به گرم نشدن آب مصرفی می شود. از پایین بودن فشار آب خانه ها گرفته تا رسوب گرفتن مبدل ثانویه و کمبود فشار گاز می تواند باعث گرم نشدن آب مصرفی شود. اگر دائماً با مشکل کمبود فشار آب مواجه هستید بهتر است که در ساختمان خود یک پمپ آب نصب کنید تا بتوانید همیشه به آب گرم دسترسی داشته باشید. یکی دیگر از عوامل مؤثر بر گرم نشدن آب رسوب گرفتن مبدل ثانویه است. این مبدل باید هر چند سال یک بار تعویض شود. البته با استفاده از مواد خاصی می توان مبدل را تمیز کرد عامل دیگر وجود هوا در لوله ها است که در این صورت هواگیری پکیج می تواند مشکل نبودن آب گرم را حل کند.

علت صدای بلند پکیج چیست ؟

یکی از رایج ترین و مهم ترین مشکلات در پکیج های دیواری که در بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج با آن آشنا می شوید، علت و رفع صدای بلند پکیج دیواری می باشد که عوامل متعددی باعث آن می شوند.

  • خرابی سوپاپ ها
  • خرابی فن پکیج
  • رسوب گرفتی مبدل اصلی پکیج
  • عدم هوا گیری پکیج
  • کم فشار بودن آب ورودی پکیج
  • ایرادات لوله کشی نامناسب
  • بیش از حد سردن بودن آب ورودی پکیج

با شرکت در دروه آموزشی تعمیرات پکیج آموزشگاه آپادانا می توانید از صفر تا صد نصب، راه اندازی و تعمیر انواع پکیج های دیواری را فرابگیرید.

درآمد تعمیرکار پکیج دیواری

میزان درآمد در مشاغل فنی تا حد بسیاری به میزان توانایی، تخصص و تجربه شما دارد. یعنی به که میزانی که سطح دانش و مهارت شما افزایش یابد، درآمد شما نیز افزایش خواهد یافت. بنابراین میزان درآمد شغل پکیج دیواری نیز وابسته به میزان مهارت و تخصص شما بوده و میزانی که سطح دانش و مهارت شما افزایش یابد این درآمد نیز افزایش خواهد یافت. البته باید گفت قیمت ارائه شده، مشتری مداری، کیفیت ارائه خدمات، ساعات کار، تبلیغات از دیگر عوامل تاثیرگذار بر میزان درآمد این شغل است.

بررسی ‌ها نشان می‌دهد که متوسط درآمد ماهیانه تعمیرکار و نصاب پکیج دیواری در سال ۹۹ بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان در ماه است. البته توجه داشته باشید که اگر بتوانید به طور مستقل برای خودتان کار کنید و مشتریان زیادی داشته باشید، درآمد شما قطعا بالاتر نیز خواهد رفت. توصیه می کنیم بعد از سپری کردن دوره آموزشی خود، به عنوان کارآموز جذب شرکت های خدماتی تعمیرات پکیج دولتی یا خصوصی شوید تا مهارت خود را نیز افزایش بدهید.

آینده شغل تعمیرات پکیج

اگر به مشاغل فنی علاقه ‌مند هستید و قصد ورود به بازار کار این مشاغل را دارید باید بگوییم که نصب و تعمیرات پکیج یکی از بهترین مشاغل فنی است که از بازار کار و آینده شغلی عالی برخوردار است. امروزه پکیج‌ های دیواری به دلیل مزایا و صرفه ‌های  بسیار اقتصادی تقاضای بسیاری داشته و در پروژه ‌های ساختمانی امروزی کمتر ساختمانی را می ‌توان دید که برای گرمایش از این وسیله استفاده نکند. مزایا بسیار پکیج ‌های دیواری باعث شده تا بسیاری از ساختمان ‌های قدیمی نیز سیستم گرمایش خود را تغییر داده و از این سیستم گرمایشی استفاده کنند. این موارد نشان از بازار کار عالی برای نصب و تعمیرات پکیج می‌ دهد. بنابراین اگر قصد ورود به این حرفه را دارید، بهترین روش انتخاب بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری می باشد تا بتوانید با داشتن مدرک معتبر فنی و حرفه ای وارد بازار کار شوید.

جمع بندی

همان طور که مطالعه کردید، امروزه پکیج های دیواری به علت داشتن مزایا های متعددی به اصلی ترین سیستم گرمایشی در اکثر خانه ها تبدیل شده اند و با رشد ساخت و ساز در سال های آینده و افزایش تقاضا برای پکیج های دیواری، بدون شک تعمیرکاران پکیج از درآمد و امنیت شغلی مناسبی برخوردار هستند. بهترین راه برای ورود به شغل هایی که نیاز به مهارت و تجربه دارند، گذراندن یک دوره آموزشی می باشد تا در کوتاه ترین زمان علاوه بر کسب مهارت و تجربه بتوانید درک کاملی از بازارکار کسب کنید. به طور کلی هرچه قدر میزان مهارت خود را به هر شکلی بالا ببرید قطعا موقعیت های شغلی زیادی همراه با درآمد عالی در انتظار شما خواهند بود. اگر قصد ورود به حرفه نصب، تعمیر و راه اندازی پکیج هستید، آموزشگاه آپادانا بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری می باشد که کلیه دوره آموزشی خود را با اساتید باتجربه در کارگاه های مجهز و به صورت عملی تشکیل می دهد. اگر می خواهید اولین و مهم ترین گام را به سوی موفقیت بردارید، هم اکنون در دوره آموزشی تعمیرات پکیج دیواری آموزشگاه آپادانا ثبت نام کنید.

5/5 - (12 امتیاز)

مقالاتمقالات تاسیسات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید