آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری

آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری کجا برم ؟

در حال حاضر پکیج های دیواری بهترین و موثرترین سیستم گرمایشی خانه ها به شمار می رود که در تابستان آب گرم مورد نیاز خانه را تامین می کند و فرآیند آن تا حدودی شبیه آب گرمکن می باشد. در حالی که در زمستان علاوه بر تامین آب گرم مصرفی خانه، وظیفه گرم نگهداشتن فضای خانه را نیز بر عهده دارد. پکیج های دیواری به سرعت توانستند جایگزین موتورخانه ها و آبگرمن ها بشوند و امروزه مخصوصا در ساخت و ساز های جدید و خانه هایی که متراژ کوچکی دارند، بدون استثنا همگی سیستم گرمایشی پکیج دیواری را انتخاب کرده اند. از این رو بازارکار تعمیرات پکیج دیواری قبل از هر زمانی در حال رشد و افزایش تقاضا می باشد. بنابراین اگر به دنبال شغلی فنی هستید که از بازارکار خوبی برخوردار باشد، شغل تعمیرات پکیج دیواری مناسب شما خواهد بود. همان طور که ممکن است بدانید بهتر روش برای ورود به شغل های فنی از جمله تعمیرات پکیج دیواری ، انتخاب آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری معتبر می باشد تا در دوره آموزشی با تمام فوت و فن ریز و درشت تعمیرات پکیج آشنا شوید. در ادامه مطلب از سایت آموزشگاه آپادانا به ویژگی های مهم آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری همراه با بازارکار آن می پردازیم.

چرا موتورخانه ها و انواع آب گرمکن رفته رفته منسوخ شده اند ؟

 امروزه استفاده از موتور خانه ها و انواع آب گرمکن و بخاری به شدت کمتر شده است و بیشتر مردم برای تامین آب گرم و گرم کردن خانه از پکیج ها استفاده می کنند. در تمام ساختمان هایی که تازه ساخته شده اند پکیج نصب می شود و این مسئله موجب گسترده تر شدن میزان استفاده افراد از انواع پکیج ها می شود. یکی از اصلی ترین دلایلی که موتورخانه ها در ساخت و ساز های جدید دیگر میان مهندسازان و مصرف کنندگان محبوب نیست، به دلیل نیاز به فضای زیاد جهت نصب و راه اندازی می باشد. همچنین هزینه نگهداری و سرویس موتورخانه در صورت بروز اختلال به مراتب نسبت به پکیج دیواری زیاد تر خواهد. در نهایت امکان تنظیم مستقل آن برای هر واحد غیر ممکن می باشد و تمامیه واحد های مسکونی باید با یک تنظیمات مشخص فصل سرما را سپری کنند. بنابراین هر مصرف کننده نمی توانست با توجه به نیاز خود موتورخانه را تنظیم کند. به همین دلیل با پیدایش پکیج های دیواری اکثر مصرف کنندگان به دلیل فضای کم جهت نصب و راه اندازی پکیج و قابلیت تنظیم کردن آن به طور مستقل، از آن استقبال کردند.

وضعیت بازار کار شغل تعمیرات پکیج در ایران و جهان چگونه می باشد ؟

 

آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری با توجه به آن که سیستم پکیج های دیواری پیچیده و گسترده می باشد افراد عادی که دانش کمی نسبت به سیستم پکیج دارند، قادر به نصب و تعمیر آن نیستند. بنابراین نیاز به وجود نصاب و تعمیرکار پکیج در جامعه حس خواهد شد. شغل تعمیرات پکیج دیواری از مشاغل فنی بوده و قبل از ورود به شغل های فنی باید مهارت کافی را داشته باشید. به طور کلی تمام شغل های فنی چه در ایران و چه در کشور های دیگر از بازارکار مناسبی برخوردار خواهد بود. از این رو انتخاب آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری معتبر و مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است. امروزه آموزشگاه های زیادی وجود دارند که  دوره آموزشی فنی مختلفی را ارائه می دهند، در نتیجه برای انتخاب آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری کمی دقت داشته باشید. زیرا دوره های آموزشی رشته های فنی پایه و اساس شغل آینده شما را تشکیل خواهند داد و باید اولین گام به سوی موفقیت را با ثبات بردارید.

در رابطه با بازار کار پکیج های دیواری باید گفت که ما در دوره ای هستیم که ساختمان سازی رونق دارد و شهرها در حال گسترش هستند. از آن جا که در بیشتر ساختمان های تازه ساخت از پکیج به عنوان سیستم گرمایشی و تامین آب گرم استفاده می شود این شغل فنی از رونق و بازار کار مناسبی برخوردار است. البته میزان مهارت، دانش، خوش قولی، خوش برخورد بودن و در نهایت مشتری مدار بودن به طور کاملا مستقیم به میزان و تعداد مشتریان شما ارتباط خواهد داشت. هر چه مهارت و دانش شما بیشتر باشد قطعا مشتریان زیادی را نیر خواهید داشت. در آخر خیالتان از بازارکار شغل تعمیرات پکیج دیواری راحت باشد و به یاد داشته باشید که شغل های فنی هیچگاه منسوخ نمی شوند بلکه این مهارت و دانش فرد است که شما را از تعمیر کار دیگر متمایز می کند.

با توجه به نکاتی که گفته شد می توانیم این گونه نتیجه گیری کنیم که نیاز مردم به تعمیرکاران متخصص برای عیب یابی، تعمیر و نصب پکیج ها یک نیاز موقتی نیست و در آینده نیز ادامه دارد. پس با انتخاب این شغل می توانید اطمینان خاطر داشته باشید که در آینده هم درآمد خوب و مشتری های خود را خواهید داشت.

مرتبط بخوانید : آموزش تعمیرات پکیج دیواری (۱۰۰% اشتغال و حرفه ای)

چگونه وارد شغل تعمیرات پکیج دیواری شوم ؟

همانگونه که گفته شد شغل تعمیرات پکیج مبتنی بر مهارت و دانش می باشد. اکنون برای کسب مهارت و دانش دو راه در پیش دارید : اولین و موثرترین روش برای کسب مهارت شرکت در دوره آموزشی می باشد. دومین روش نیز کارآموزی می باشد. هر چند که کارآموزی، بدون گذراندن دوره آموزشی توصیه نمی شود زیرا وقتگیر بوده و کسب دانش و مهارت شما تضمین شده، نمیباشد. آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری آپادانا با سال ها فعالیت در این حوزه تمام دوره های آموزشی خود را در کارگاه های مجهز و باتوجه به نیاز بازارکار همراه با اساتید مجرب و با تجربه برگزار می کند. در این دوره آموزشی فن آموزان از صفر تا صد نصب و تعمیر پکیج دیواری آشنا می شوند و در صورت قبول شدن در امتحان پایان دوره، با مدرک معتبر سازمان فنی و حرفه ای کشور روانه بازارکار خواهید شد.

مزایا شرکت در دوره آموزشی تعمیرات پکیج دیواری

امروزه اگر بخواهید در رشته ای فعالیت کنید باید در کناره مهارت و دانش مدرک معتبری نیز در اخیتار داشته باشید. در اصل با شرکت کردن در دوره های آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری آپادانا با یک تیر دو نشانه را زده اید، علاوه بر کسب مهارت و دانش در صورت قبول شدن امتحان پایان دوره با مدرک معتبر فنی و حرفه ای کشور وارد بازار کار می شوید. اگر بخواهیم به مزایا مدرک تعمیرات پکیج دیواری فنی و حرفه ای اشاره کنیم به موارد زیر دقت داشته باشید :

  • این مدرک قابل ترجمه می باشد.
  • مدرک رسمی فنی حرفه ای کد بین المللی داشته و همین امر باعث اعتبار آن در ۱۸۶ کشور است.
  • از طریق این مدرک می توانید تسهیلات خود اشتغالی و کارآفرینی از بانک دریافت کنید.
  • با این مدرک می توانید پروانه کسب دریافت کنید.

از آنجایی که پکیج های دیواری در سراسر جهان به سیستم گرمایشی قابل اطمینان به شمار می رود، اگر قصد مهاجرت را نیز داشته باشید می توانید با داشتن مدرک معتبر فنی و حرفه ای برای مهاجرت اقدام کنید. این مدرک نه تنها در ایران بلکه در ۱۸۶ کشور جهان معتبر و قابل استعلام می باشد. در نهایت برای انتخاب آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری به نظرات فن آموزانی که دوره های آموزشی را سپری کرده اند، نحوه برخورد مشاوران و اساتید و مدرک معتبر ارائه شده دقت فرمایید.

سرویس کردن مرتب پکیج دیواری چه اهمیتی دارد ؟

یکی از عوامل رایجی که باعث ایجاد اختلال در عملکرد پکیج های دیواری می شود، رسوب گرفتن لوله ها و مبدل می باشد که در صورت نادیده گرفتن می تواند خسارت شدیدی را وارد کند. از این رو به تمام مصرف کنندگان پکیج توصیه می شود هر ۶ ماه یکبار جهت سرویس و رسوب زادیی پکیج اقدام کنند. همچنین نحوه سرویس کردن پکیج یکی از مباحث به شدت مهم در دوره آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری آپادانا می باشد که فن آموزان آن را از مبتدی تا حرفه ای فرا می گیرند. به طور کلی سرویس کردن و رسوب زدایی پکیج باعث بهبود عملکرد سیستم و افزایش طول عمر پکیج شما می شود. پکیج ها هر ده الی پانزده سال یک بار احتیاج به تعویض شدن دارند و شما با انجام مراقبت ها و سرویس های منظم می توانید مدت زمان عمر مفید آن ها را افزایش دهید. گاهی اوقات اگر به یک مشکل کوچک توجهی نشود یا آن مشکل از خود علائمی بروز ندهد در نهایت یک خرابی بزرگ به بار می آید که نیاز به وقت و هزینه بیشتری برای تعمیر دارد. زمانی که شما به سیستم خود اهمیت بدهید و به صورت سالانه آن را چک کنید با مشکلات بزرگتر رو به رو نخواهید شد. همچنین بعضی از مشکلات می توانند برای شما خطر آفرین باشند. سرویس منظم پکیج علاوه بر تأمین سلامت آن به حفظ امنیت شما نیز کمک می کند. اگر دودکش مسدود شود، پکیج قدیمی باشد و یا درست تعمیر نشده باشد می تواند گاز کربن مونو اسید را وارد خانه شما کند و این مسئله سلامتی شما و خانوادتان را به خطر بیاندازد.

از آن جا که خرید و نصب یک پکیج جدید می تواند هزینه های زیادی به همراه داشته باشد این به نفع شما است که هر چند وقت یک بار با هزینه اندک پکیج خود را توسط تکنسین های متخصص سرویس کنید.

درآمد تعمیرکاران پکیج چه میزان است و چه عواملی بر روی آن تاثیر می گذارد ؟

آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواریمیزان درآمد مشاغل فنی نظیر تعمیرات پکیج متغیر است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای هر کدام از خدماتی که ارائه می شود اتحادیه مربوطه تعرفه خاصی معین کرده است. با توجه به تعرفه های سال ۹۹ درآمد ماهانه یک تعمیرکار پکیج حدودا بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تخمین زده می شود. البته این ارقام به عوامل زیادی بستگی دارد به طور کلی هرچه پشتکار و میزان ساعت کاری شما بیشتر باشد قطعا درآمد بیشتری نیز خواهید داشت. شغل و رشته های فنی نیازی به تبلیغات زیادی ندارد و نحوه برخورد و رفتار شما با مشتریان بسیار حائز اهمیت است. دقت داشته باشید اگر بتوانید رضایت مشتریان خود را جلب کنید، شک نداشته باشید آنها شما را به آشنایان و دوستان خود معرفی می کنند. همان طور که گفته شد امروزه اکثر خانه ها پکیج دارند بنابراین هنگام مراجعه به منازل مشتریان جهت سرویس یا تعمیر پکیج رفتار کاملا حرفه ای و با شخصیت باشید.

همچنین قیمت تعمیر و سرویس پکیج را منصفانه تایین کنید تا در صورت بروز هر گونه اختلال مشتریان فقط به سراغ شما بی آیند. عامل دیگری که می تواند منجر به افزایش درآمد تعمیرکار پکیج شود سرعت عمل است. از آن جا که پکیج آب گرم مورد نیاز اهالی منزل را فراهم می کند و در زمستان گرمای خانه را به ارمغان می آورد یک دستگاه بسیار مهم محسوب می شود که خراب شدن آن دردسرهای زیادی را به دنبال دارد.

معمولا زمانی که پکیج خانه ای با مشکل رو به رو می شود افراد آن خانه تمایل دارند که هرچه سریعتر مشکل آن حل شود و به عملکرد عادی خود بازگردد. بنابراین، اگر در کار خود سرعت عمل داشته باشید و با مهارت بالای خود بتوانید فورا عیب سیستم را تشخیص دهید و به تعمیر پکیج بپردازید قطعا در جلب رضایت مشتریان موفق خواهید بود. با شرکت در دوره های آموزشی بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری آپادانا از صفر تا صد تعمیرات پکیج را به صورت اصولی و کاربردی فراگیرید.

ویژگی های مهم یک تعمیرکار پکیج چیست ؟

فردی که با این نوع تاسیسات گاز سوز سروکار دارد باید همواره تمام نکات ایمنی را رعایت کند و هرگز سهل انگاری نکند زیرا ممکن است خسارت های جبران ناپذیری را به بار آورد. یک تعمیرکار خوب باید دانش، مهارت و تجربه کافی داشته باشد و توانایی نصب و تعمیر انواع سیستم ها را داشته باشد. او باید کاملا بر وظایف و محل قرار گرفتن قطعات تسلط داشته باشد تا در مواقع لازم قطعات را تست یا تعویض کند. یکی دیگر از مهارت های لازم برای این شغل استفاده درست از ابزارها و تست کننده ها است که او باید در این زمینه آموزش های لازم را دیده باشد. یکی از ویژگی و مهارت هایی هر تعمیرکار پکیج باید آن را داشته باشد این است که بتواند از روی کد ارور هایی که توسط نمایشگر اکثر پکیج ها نشان داده می شود اختلال و عیب دستگاه را سریع تشخیص بدهد. به طور کلی تعمیرکار پکیج باید با انواع برند ها و مشکلات رایج آنها آشنا و آگاه باشد.یکی از کلیدی ترین ویژگی یک تعمیرکار پکیج نمونه حوصله و دقت می باشد. همان گونه که گفته شد سیستم های پکیج های دیواری گسترده بوده و به برق، آب و گاز متصل می باشد و هر گونه خطا و سهل انگاری می تواند خسارات جبران ناپذیری را به بار آورد. در نهایت سعی کنید در تمام مراحل نصب و تعمیر پکیج های دیواری حوصله و صبر داشته باشید.

در دوره آموزشی بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری آپادانا فقط شامل عیب یابی و نحوه تعویض قطعات نمی باشد بلکه با مباحثی همچون هواگیری پکیج و رادیاتورها، رسوب زادیی، تست قطعات، تشخیص عملکرد صحیح پکیج و تست کیفیت دودکش مهارت لازم را کسب خواهید کرد. در آخر شغل های فنی نیازی به تحصیلات آکادمیک ندارند و تمامیه افرادی که به رشته های فنی به خصوص تاسیسات علاق مند هستند، می توانند در این حوزه فعالیت کنند و موفق بشوند.

جمع بندی

در آخر به یاد داشته باشید که شغل های فنی همیشه از بازارکار فوق العاده ای برخوردار هستند و امنیت شغلی آنها نیز نسبت به سایر حرفه ها بیشتر خواهد بود. همچنین بهترین روش برای ورود به رشته های فنی به خصوص تعمیرات پکیج، انتخاب و پیدا کردن بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری می باشد تا بتوانید تا موارد مهم را از صفر تا صد به طور کاربردی و موثر همراه با نیاز بازارکار فرا بگیرید. در اصل با شرکت کردن در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای، علاوه بر کسب مهارت و تجربه در صورت قبول شدن در امتحان پایان دوره با مدرک بین المللی می توانید وارد بازار کار شوید یا حتی برای مهاجرت اقدام کنید. توجه داشته باشید که تمام مدرک های فنی ای که از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور صادر می شود قابل ترجمه بوده و در بیش از ۱۸۶ کشور قابل استعلام می باشد. اگر همچنان برای ورود به شغل تعمیرات پکیج شک و تردید دارید، به یاد داشته باشید که به صورت سالانه پکیج ها سرویس شوند در این زمینه هم همواره به وجود تعمیرکاران متخصص نیاز داریم. به طور کلی شغل تعمیرات پکیج جزو مشاغل فنی پردرآمد ایران است و در این کشور از رونق خوبی برخوردار است و به طور کلی در چند سال اخیر پکیج های دیواری به عنوان اصلی ترین سیستم گرمایشی منازل و ساخت های جدید می باشد و آینده درخشانی خواهد داشت.

5/5 - (6 امتیاز)

مقالاتمقالات تاسیسات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید