آموزش تعمیرات مشعل گازی

آموزش تعمیرات مشعل گازی


تاسیسات همواره از مشاغل پر تقاضا هم در ایران و هم در دنیا بوده است آموزش تعمیر مشعل گازی یا مشعل های موتورخانه میتواند یکی از مقاصد کارجویان برای کسب درآمد بالا باشد ما در آموزشگاه تعمیرات مشعل های گازی آپادانا با برترین مدرسین به انتقال اطلاعات و کسب مهارت در زمینه خواهیم پرداخت و در نهایت مهارت آموزان ما موفق به دریافت گواهینامه بین المللی خواهند شد

 

آموزش تعمیرات پکیج گازی و دیواری

معرفی مشعل گازی

مشعل های گازی جهت احتراق با گاز شهری ساخته شده‌اند. از این قطعه در مکان های دارای لوله کشی گاز استفاده می کنند. گاز به مشعل وارد شده، با عبور از فیلتر گاز ناخالصی های آن گرفته خواهد شد و در آخر با مخلوط شدن با هوا آماده سوختن می شود. مشعل گازی به چندین نوع تقسیم می شود که عبارتند از: فن دار، دمنده ای و بدون فن. برای تعمیر کردن مشعل گازی باید قبل از هر کاری با مشعل گازی و کارکرد آن آشنا شوید. این قطعه باعث سوختن موادی مانند گاز و گازوئیل و… می شود و از این طریق انرژی سوختنی را به حرارتی تبدیل می نماید. مشعل در موتورخانه جزو قطعات مهم است، این قطعه باعث ترکیب سوخت و هوا می شود و انرژی گرمایی تولید می کند. مشعل گازی از سوخت گاز طبیعی استفاده می کند. در این مقاله با چگونگی آموزش تعمیر مشعل گازی آشنا خواهید شد.

 

درآمد تعمیرکار پکیج دیواری [ ایران + کشورهای مختلف]

 مشعل گازی چیست؟

مشعل گازی دارای اجزای مختلفی می باشد که برای تعمیر مشعل گازی باید با آنها آشنا شوید. این اجزا عبارتند از:

۱– فیلتر:

فیلتر در مسیر ورود گاز به مشعل قرار دارد. فیلترها باید سالانه مورد ارزیابی قرار گیرند و در صورت بروز مشکل، تعویض یا تعمیر گردند.

۲– پرشر گاز:

این قطعه سوییچی ایمنی است که اگر به سمت پایین فشار داده شود، فشار گاز را می بندد و مشعل از کار می افتد.

۳– پرشر هوا:

این قطعه موجب مطمئن شدن از وجود هوای لازم برای احتراق می شود. پرشر هوا باعث عملکرد بالای فن می گردد. 

۴– دمپر هوا:

این قطعه میزان هوایی که برای احتراق لازم است را تنظیم می نماید. این قطعه در تنظیم احتراق نقش پررنگی دارد. دمپر هوا دارای چندین مدل دستی، برقی و هیدرولیک می باشد.

۵– رله کنترل:

این قسمت عملکرد مشعل را کنترل می کند.

۶– جرقه زن

۷– یون

و … .

دوره تعمیر مشعل موتورخانه

دوره تعمیر مشعل موتورخانه

آموزش تعمیر مشعل گازی

دوره آموزش تعمیر مشعل گازی  و عیب یابی آن یکی از دوره های مهم، پرکاربرد و عملی در فنی و حرفه ای است. دوره آموزش تعمیر مشعل گازی شامل نصب، راه‌اندازی، عیب یابی، تعمیر و تعویض قطعات مشعل گازی می باشد. این دوره ها معمولاً زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای اجرا می شوند. این دوره چون زیر نظر فنی و حرفه‌ ای است، دارای مدرک معتبر بین‌المللی و قابل ترجمه می باشد. مونتاژ قطعات مشعل، تعویض رله کنترل، راه حل مشکلات رایج در مشعل های گازی و… از مسائلی هستند که در این دوره ها آموزش داده می شوند.

سر فصل های دوره آموزش تعمیر مشعل گازی عبارتند از:

۱– اصول و قواعد نگهداری و همچنین تعمیر نمودن انواع مشعل های گازی.

۲– عیب یابی نمودن سیستم سوخت رسانی مشعل ها.

۳– عیب یابی کردن سیستم هوا رسانی مشعل ها.

۴– رفع کردن مشکلات مکانیکی مشعل ها.

۵– اصول عملی جهت تنظیم کردن شعله.

۶– آموزش کنترل مدار برق فرمان و همچنین قدرت مشعل ها.

۷– معرفی انواع رله و رفع عیب آنها.

۸– معرفی کاربرد های مشعل در زمان چیلر های جذبی.

یکی از پرکاربردترین قسمت آموزش تعمیر مشعل گازی ، مربوط به تعمیر کردن مشعل موتورخانه می شود. عملکرد درست و مناسب موتورخانه تنظیم حرارتی درون ساختمان را تضمین می نماید. موتورخانه به صورت دائمی فعالیت می کند و مطمئنا بعضی از اجزای آن با گذشت زمان، مستهلک می شوند و عملکرد مناسب خود را از دست می دهند. در صورت ایجاد مشکل در عملکرد موتورخانه باید قطعات تعمیر و یا تعویض شوند. یکی از مهمترین قطعاتی که کارایی بالایی هم در فعالیت موتورخانه دارد، مشعل می باشد. مشعل حرارتی که دیگ موتورخانه برای تولید آب گرم نیاز دارد را تأمین می نماید. مشعل ممکن است با مشکلات مختلفی روبرو شود و نوع آن در این زمینه بسیار تأثیرگذار است.‌

تعمیر مشعل موتورخانه کاری تخصصی است و حتماً باید توسط تکنسین های با مهارت انجام شود. معمولاً انجام سرویس های دوره ای از ایجاد مشکلات بزرگ در موتورخانه جلوگیری می کند. گرفتگی نازل و همچنین کثیف بودن مشعل موتورخانه در خرابی مشعل بیشترین تأثیر را دارند. برای عیب یابی و تعمیر مشعل موتورخانه اول این دو قطعه را بررسی نمایید. با انجام سرویس های دوره ای و تعمیر درست و به موقع قطعات موتورخانه، می توان باعث صرفه جویی در مصرف بی رویه سوخت شد و از مشکلات بزرگتر جلوگیری نمود.

تعمیر مشعل گازی

تعمیر مشعل گازی

بازار کار تعمیرکار مشعل گازی

بازار کار تعمیرات مشعل گازی در ایران بسته به مقررات دولتی و شرایط اقتصادی متفاوت است. در کشور مقررات خاصی جهت میزان مصرف انرژی، وجود دارد و نصب درست یک سیستم در میزان مصرف تأثیرگذار است. برای نصب درست یک سیستم باید از افراد متخصص استفاده کرد. استفاده از تعمیرکار و تکنسین های ماهر باعث نصب بهتر مشعل گازی و صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. به خاطر شرایط آب و هوایی کشور تقاضا برای تکنسین های ماهر مطمئنا رو به افزایش خواهد بود. به خاطر استقبال از این شغل و بازار کار مناسب آن افراد زیادی به دیدن آموزش تعمیر مشعل گازی مشتاق شده‌اند.

دستمزد تعمیر مشعل گازی

هزینه ارائه خدماتی مثل: نصب، راه‌اندازی، سرویس کردن و همچنین تعمیر مشعل گازی به خاطر تنوع بالای مدل ها، متفاوت می باشد. محل نصب مشعل هم در دستمزد تکنسین تأثیرگذار خواهد بود. عوامل زیادی روی تعیین هزینه تعمیر کردن مشعل گازی مؤثر هستند. این هزینه به صورت قطعی تعیین نمی شود و فاکتورهای زیادی روی آن اثر می گذارند. فاکتورهای مهم در تعیین دستمزد تعمیر مشعل گازی عبارتند از:

۱– نوع و مدل مشعل.

۲– محیط نصب.

۳– تعداد قطعات تعمیر یا تعویض شده و نوع قطعات.

۴– نوع خدمات ارائه شده جهت تعمیر.

درآمد تعمیرکار مشعل موتورخانه

درآمد تعمیرکار مشعل موتورخانه

مدرک تعمیر مشعل گازی

دوره آموزش تعمیر مشعل گازی به شکل عملی و تئوری و زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای اجرا می شود. آموزشگاه تعمیرات مشعل گازی به کارآموزان مدرک فنی و حرفه ای می دهد که، در صورت تمایل قابل ترجمه نیز هست. این مدرک بعد از شرکت در آزمون عملی و تئوری دوره آموزش تعمیر مشعل گازی و گرفتن نمره قبولی در آن، صادر می شود. در سایر کشورها هم گواهینامه برای تعمیر مشعل گازی صادر می گردد. معروف ترین گواهینامه تعمیرات مشعل گازی، گواهینامه NATE  می باشد. برای گرفتن این گواهینامه که بیشتر در کشورهای اروپایی رایج است، افراد باید آزمونی جهت سنجش مهارت و دانششان در تعمیر و نگهداری مشعل گازی بگذرانند و نمره قبولی کسب کنند. در کل داشتن مدرک تعمیر مشعل گازی در تمام جهان راهی برای اثبات داشتن دانش و مهارت می باشد.

آموزش تعمیر برد لوازم خانگی [ مدرک بین المللی +۱۰۰%حرفه ای ]

درآمد تعمیرکار مشعل گازی

تعمیرات مشعل گازی باید حتماً به متخصصان و تکنسین های ماهر سپرده شوند. کار با این وسایل سخت و پیچیده است و باید حتماً مهارت لازم را داشته باشید و همچنین تمام ایمنی های لازم را رعایت نمایید. درآمد تعمیر کار مشعل گازی مخصوصاً امروزه که استفاده از وسایل گرمایشی بسیار زیاد شده است، رو به افزایش می باشد. به خاطر درآمد مناسب این شغل افراد زیادی به سمت آموزش تعمیر مشعل گازی جذب گشته اند. درآمد بسته به کاری که تعمیرکار انجام می دهد متفاوت است.

کلام آخر

تعمیر کردن مشعل گازی کاری تخصصی می باشد و برای انجام آن باید حتماً آموزش تعمیر مشعل گازی ببینید. این کار درآمد مناسبی دارد و افرادی که این آموزش ها را می بینند، می توانند آینده شغلی مناسبی داشته باشند. هزینه تعمیر مشعل و میزان دستمزد تعمیرکار به عوامل زیادی بستگی دارند. برای دیدن آموزش حتماً به آموزشگاه های معتبر مراجعه نمایید. این آموزشگاه ها معمولاً مدرک معتبر و قابل ترجمه به شما می دهند.

4.7/5 - (4 امتیاز)
تماس بگیرید