پکیج دیواری چیست

۷ ویژگی پکیج دیواری چیست ؟ مزایا و معایب

پکیج دیواری چیست ؟ به طور کاملا خلاصه امروزه پکیج دیواری به اصلی ترین سیستم گرمایشی اکثر خانه ها تبدیل شده است که توانسته جایگزین مناسبی برای موتورخانه و آبگرمکن های دیواری باشد. به عبارتی دیگر پکیج دیواری به دستگاهی گفته می شود که آب گرم مورد نیاز جهت تامین گرمایش محیط و فضا خانه، به وسیله رادیاتورها و آب گرم بهداشتی جهت مصرف روزانه از قیبل شستشو، استحمام و غیره فراهم می کند. اشغال فضای بسیار کم جهت نصب و راه اندازی، ایمنی بالا، مستقل بودن هر واحد مسکونی برای اعمال تنظیمات و تغییرات، همگی از ویژگی های مهم پکیج دیواری می باشد. در اصل همین ویژگی های عالی پکیج دیواری باعث شد تا در ساخت و ساز های جدید محیطی برای نصب و راه اندازی موتورخانه در نظر گرفته نشود و به بیشتر خانه های نوساز همگی از پکیج های دیواری استفاده می کنند. همچنین پکیج های دیواری به دو دسته فن دار و غیر فن دار تقسیم بندی می شود. پکیج های فن دار معمولا در فضای باز در بالکن یا حیاط ها نصب می شود و از نظر کارایی نسبت به پکیج های غیر فن دار بهتر عمل می کنند زیر دودکش آنها در محیط باز نصب شده است. پکیج دیواری فن دار دارای یک دودکش مخصوص دوجداره است. جداره خارجی این دودکش قطری در حدود ۱۰سانتیمتر دارد و جداره داخلی قطرش ۶ سانتیمتر است. دود حاصل از سوختن در پکیج دیواری فن دار از طریق جداره داخلی این لوله از دستگاه خارج شده و در هوای آزاد تخلیه می شود.

پکیج دیواری بدون فن دار نیز معمولا در آشپزخانه نصب و راه اندازی می شود. تفاوت مهم پکیج فن دار و بدون فن جنس دودکش است. در نوع بدون فن جنس دودکش باید از سیمان بوده و در داخل ساختمان کار گذاشته خواهد شد. دودکش در دستگاه بدون فن باید به طور مستقیم با هوای آزاد تماس داشته باشد و هرگز در معرض باد و کوران شدید هم قرار نگیرد. برای دستیابی به این منظور و برای اینکه هدایت گازهای سمی به خوبی انجام شود و در اثر باد و کوران به داخل باز نگردد، بهتر است در انتهای دودکش در پکیج بدون فن کلاهک نصب شود. حال که با جواب سوال پکیج دیواری چیست آشنا شده اید وقت آن رسیده تا با عملکرد آن، ویژگی و مزایا و معایب پکیج دیواری آشنا شوید. در ادامه مطلب از سایت آموزشگاه آپادانا همراه ما باشید.

ویژگی پکیج دیواری چیست و چه عملکردی دارد ؟

پکیج های دیواری به طور کلی دو وظیفه ای اصلی دارند گرم کردن آب مصرفی و گرم نگهداشتن فضای خانه توسط رادیاتورها. البته توجه داشته باشید که عملکرد پکیج های دیواری در فصل تابستان و زمستان کاملا متفاوت می باشد. پکیج دیواری در فصل زمستان آب گرم مدار بسته گرمایش شامل مبدل حراتی، پمپ سیرکوله و رادیاتور  را تامین می کند. وقتی شیر آب گرم مصرفی باز شود با عبور جریان آب از سنسور فشار میکروسوئیچ این سنسورفعال شده با ارسال فرمان به شیر سه طرفه برقی از طریق برد کنترل الکترونیک مدار رادیاتور ها موقتا قطع شده آب مدار گرم کننده به مبدل حرارتی ثانویه پوسته و در لوله هدایت می شود.  به این ترتیب آب گرم مصرفی به صورت فوری تامین می گردد. بلافاصله پس از بسته شدن شیر آب گرم مصرفی شیر سه طرفه برقی به طور خودکار آب گرم مدار گرم کننده را به مدار رادیاتور هدایت می کند.

اما نحوه عملکرد پکیج دیواری در تابستان کاملا متفاوت بوده و عملکردی همانند آبگرمکن دارد. هنگامی شیرهای آب گرم را باز می کنید فرمان روشن شدن مشعل از طریق سنسور آب به برد کنترل الکترونیکی پکیج صادر شده و آب گرم به صورت فوری تامین می شود. در نهایت با بسته شدن شیر آب گرم بلافاصله دستگاه خاموش خواهد شد.

مرتبط بخوانید : آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری کجا برم ؟

مزایا پکیج دیواری چیست ؟

  • پکیج دیواری چیست ؟ مستقل بودن واحد های مسکونی برای اعمال تنظیمات پکیج دیواری
  • عدم نیاز به اختصاص دادن فضای ساختمان برای راه اندازی موتورخانه
  • امکان کنترل و تغییر تنظیمات دمای آب و رادیاتورها پکیج دیواری در هر زمان
  • عدم نیاز به پرداخت هزینه جهت سرویس ماهانه موتورخانه
  • فضای کم مورد نیاز نصب و راه اندازی پکیج دیواری
  • سرویس و عیب یابی بسیار راحت با وجود کد خطا در پکیج دیواری
  • راندمان بهتر نسبت به موتورخانه و آبگرمکن
  • عدم اشغال فضا در ساختمان
  • تامین آب گرم در کمترین زمان و جلوگیری از اتلاف انرژی
  • عملکرد مطمئن و کاملا ایمن

معایب پکیج دیواری چیست ؟

  • پکیج دیواری چیست ؟پکیج های دیواری عمر کمتری نسبت به موتورخانه ها دارند. البته با سرویس مداوم و نگهداری صحیح از پکیج می توانید طول عمر آن را به طور چشمگیری افزایش دهید.
  • پکیج دیواری برای خانه هایی با متراژ بالای ۳۰۰ متر کارایی مناسب ندارد و باید از پکیج زمینی استفاده کنید.
  • در صورتی که فشار آب ساختمان بالا و پایین شود، عملکرد پکیج دیواری مختل می شود.
  • پکیج های دیواری فن داری که در بالکن یا حیاط نصب می شوند ممکن است مکان مناسبی برای لانه پردگان باشد که این موضوع می تواند علاوه بر کثیف کردن محیط، حتی به مرگ آنها منجر شود.

در نهایت پکیج دیواری فن دار، دودکش دار و زمینی همگی بهترین سیستم گرمایشی در حال حاضر می باشند. همان طور گفته شد خانه هایی که دارای بالکن بزرگ اما آشپزخانه کوچک هستند، معمولا مهندسان از پکیج فن دار استفاده می کنند و آن را در بالکن نصب و راه اندازی می کنند. پکیج های زمینی نیز برای متراژ های بزرگ بالای ۳۰۰ متری کاربرد دارد زیرا پکیج های زمینی دارای مخزن هستند و می توانند به راحتی آب مصرفی گرم را در خود جایی دهند. در نهایت پکیج دیواری دودکش دار نیز معمولا در خانه هایی نصب می شود که آشپزخانه فضای بزرگی دارد و یا آن خانه بالکن نداشته باشد. به هر حال پکیج دیواری بهینه و ایمن تر از موتورخانه و آبگرمکن می باشد.

مرتبط بخوانید : ۴ ویژگی بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری (۱۰۰% عملی و کاربردی)

تعمیرات پکیج دیواری

پکیج دیواری چیست ؟

تعمیرات پکیج دیواری بسیار حائز اهمیت می باشد. بیشتر مصرف کنندگان تا زمانی که پکیج دیواری آنها دچار مشکل نشود، اهمیت و ضروری بودن عملکرد صحیح پکیج دیواری را درک نمی کنند. توصیه می کنیم به جای تعمیرات که هزینه زیادی را می تواند داشته باشید، بهتر است هر شش ماه یا یک سال یکبار، پکیج دیواری خود را سرویس کنید. از رسوب زدایی گرفته تا چک کردن شیر اطمینان پکیج، همگی برای افزایش طول عمر آن موثر هستند. به عنوان مثال اگر با مشکل افت فشار آب گرم مواجه اید یا زمان زیادی طول می کشد آب خانه شما گرم شود، رسوب زدایی پکیج را جدی بگیرید. رسوبی که در قسمت زیرین مخزن جمع شده است می تواند باعث کاهش کارایی پکیج شما شود. تجمع رسوبات همچنین می تواند باعث زنگ زدگی و مسدود شدن دریچه تخلیه شود. اگر در این زمینه تخصص ندارید، حتما آن را به یک تکنسین ماهر بسپارید.

به طور معمول دمای آبی که توسط پکیج گرم می شود ۶۰ درجه می باشد. توصیه می کنیم در فصل تابستان این دما را به ۴۰ درجه و حتی کمتر تغییر دهید. فصل زمستان نیز بهتر است از دمای خروجی آب را بیشتر از ۶۰ درجه تایین نکنید زیرا ممکن است به پکیج دیواری فشار وارد شود.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی تعمیرات پکیج دیواری بسیار آسان و راحت شده و تعمیرکاران با دقت به کد خطا های پکیج می تواند به راحتی مشکل و عیوب آن را شناسایی و در کوتاه ترین زمان ممکن آن را رفع کنند. جالب است بدانید پکیج های دیواری امروزه در دو مدل آنالوگ و دیجیتال تولید و وارد بازار می شوند و عیب یابی هر کدام با توجه به کد های خطا کاملا ساده می باشد. به عنوان مثال در پکیج دیواری آنالوگ ایران رادیاتور که یکی از محبوب ترین برند سیستم گرمایشی در ایران می باشد اگر شماره های ۳۰ و ۴۰ هم زمان چشمک بزند به آن معنی است که برد الکترونیکی پکیج دچار مشکل شده است. یا اگر شماره های ۴۰ و ۸۰ چشمک بزند به آن معنی است که ترموستات دودکش پکیج قطع شده است. بنابراین امروزه تعمیرات و سرویس پکیج با توجه به کد خطا های دستگاه بسیار آسان تر از قبل می باشد.

مرتبط بخوانید : آموزش تعمیرات پکیج دیواری (۱۰۰% اشتغال و حرفه ای)

آموزش تعمیرات پکیج دیواری و گازی

پکیج دیواری چیست ؟

پکیج های دیواری اصلی ترین سیستم گرمایشی اکثر منازل می باشد از این رو جهت سرویس و تعمیرات آن، آموزش و تعلیم تعمیرکاران جدید بسیار حائز اهمیت است. شغل تعمیرات پکیج نیز همانند شغل های فنی دیگر مبتنی بر مهارت و تجربه می باشد و بهترین و موثرترین روش جهت فراگرفتن شغل تعمیرات پکیج از صفرتاصد شرکت در دوره های آموزشی است تا به طور آکادمیک و اصولی با تمام فوت و فن این شغل پردرآمد آشنا شوید. آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری آپادانا با سال ها تجربه و فعالیت در این حوزه یکی از بهترین آموزشگاه های تعمیرات پکیج دیواری در شهر تهران می باشد که تمام دوره های آموزشی خود را به طور کاملا کاربردی و با توجه به نیاز بازار کار در کارگاه های مجهز به طور عملی همراه با اساتید باتجربه برگزار می کند. با شرکت در دوره آموزشی تعمیرات پکیج دیواری آموزشگاه آپادانا از نحوه نصب و راه اندازی پکیچ گرفته تا فرا گرفتن چگونگی رفع اختلال با توجه به کد خطا دستگاه آشنا می شوید.

مدرک تعمیرات پکیج دیواری و گازی

یکی از مزایا شرکت در دوره های آموزشی آموزشگاه آپادانا این است که در صورت قبول شدن در امتحان پایان دوره، از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور مدرک معتبر بین المللی برای شما عزیزان صادر می شود. این مدرک در ۱۸۶ کشور جهان قابل استعلام و ترجمه می باشد. افرادی که قصد مهاجرت به کشور های دیگر را دارند با در اختیار داشتن چنین مدرکی می توانند راحت تر ویزا کاری دریافت کنند. از روی دیگر با داشتن این مدرک در داخل کشور، کارفرمایان بیشتری به مهارت و تجربه شما اطمینان می کنند و در اصل به عنوان یک رزومه به شمار می رود. در نهایت با شرکت در دوره آموزشی تعمیرات پکیج دیواری آموزشگاه آپادانا در اصل با یک تیر دو نشانه را هدف گرفته اید علاوه بر کسب مهارت و تجربه با مدرک معتبر سازمان فنی و حرفه ای آسان تر وارد بازارکار شوید.

درآمد تعمیرات پکیج دیواری و گازی

عوامل مختلفی روی درآمد یک نصاب پکیج تاثیر می گذارد. طبیعتا افرادی که دارای مهارت و اعتبار بیشتری هستند درآمد بیشتری خواهند داشت. برای همین لازم است که شما همواره اطلاعات خود را به روز نگه دارید و با سازوکار پکیج های دیواری جدیدی که به بازار می آیند مسلط شوید تا در تمام زمان ها بتوانید پاسخگوی نیازهای مشتریان باشید و درآمد خود را از دست ندهید. برای به دست آوردن درآمد بیشتر و جلب رضایت مشتریان به کمی صبر و زمان احتیاج دارید. هر یک از خدماتی که توسط نصاب و تعمیرکار پکیج ارائه می شود دارای تعرفه تعیین شده است و نصاب نمی تواند به صورت خارج از عرف مبلغی را دریافت کند. با توجه به دستمزدی که از جانب اتحادیه برای خدمات مختلف نصاب های پکیج تعیین شده است یک نصاب و تعمیرکار می تواند در ماه به صورت میانگین بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد.

جمع بندی

در نهایت شغل تعمیرات پکیج همیشه دارای بازارکار مناسب و روبه رشد دارد. دقت داشته باشید چه در زمستان و تابستان تمام افراد به آب گرم نیاز دارند و از آنجایی که پکیج های دیواری به اصلی ترین سیستم گرمایشی به شمار می روند، در صورت داشتن اعتبار و مهارت لازم سراتان همیشه شلوغ خواهد بود. توصیه می کنیم برای ورود به این حرفه، از همان ابتدا پایه و اساس شغل آینده خود را با شرکت در دوره های آموزشی تعمیرات پکیج با ثبات بنا کنید.

5/5 - (9 امتیاز)

مقالاتمقالات تاسیسات

۲ Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید