شروع تعمیرات موبایل

۸ اصل برای شروع تعمیرات موبایل در خانه یا مغازه

با افزایش تعداد تلفن های هوشمند، صنعت تعمیرات تلفن امیدوار کننده و آینده خوبی را نشان می دهد. از این رو برای شروع تعمیرات موبایل باید در همان ابتدا پایه و اساس شغل آینده خود را با ثبات بنا کنید. امروزه موثرترین روش برای شروع تعمیرات موبایل، شرکت در دوره های آموزشی می باشد تا با تمام فوت و فن این شغل به طور کاربردی و با توجه به نیاز بازارکار آشنا و آگاه شوید. توجه داشته باشید با شرایط اقتصادی کنونی داخل کشور، بیشتر افراد هنگام بروز مشکل و اختلال در عملکرد موبایل هوشمند خود چاره ای جزء تعمیر کردن آن ندارد. زیرا قطعات الکترونیک به خصوص موبایل های هوشمند جدید آن قدر گران بوده که اکثرا روبه تعمیر کردن موبایل خود آورده اند. بنابراین شغل تعمیرات موبایل از بازارکار مناسبی برخوردار می باشد و افرادی که بتوانند در این حوزه دانش و مهارت خود را افزایش دهند، از امنیت شغلی و درآمد بالایی برخوردار خواهند بود. برای شروع تعمیرات موبایل نیز نیازی به سرمایه زیادی ندارید، فقط با ثبت نام در دوره های آموزشی می توانید خیلی راحت به عنوان تکنسین تعمیرات موبایل وارد بازارکار شوید، حتی می توانید به تعمیر کردن گوشی های مشتریان در خانه خود بپردازید. به هر حال قبل از ورود به هر کسب و کاری، مهم است تا تمام جوانب مثبت و منفی را در نظر بگیرید. همیشه در نظر داشته باشید که گام های کوچک و با ثباتی را بردارید. عجله کردن در یادگیری هر رشته ای به شما کمکی نخواهد کرد بلکه ممکن است نتوانید با تمام فوت و فن های آن رشته آگاه شوید. در ادامه مطلب از سایت آموزشگاه آپادانا به نکات مهم برای شروع تعمیرات موبایل می پردازیم.

مزایا شروع تعمیرات موبایل در خانه

اولین مزایا شروع کسب و کار تعمیرات موبایل در خانه این است که شما با سرمایه بسیار اندک نیز می توانید برای شروع کسب و کار، از خانه خودتان شروع کنید. اینگونه نیازی به خریداری یا اجاره مغازه، تهیه صندلی و تجهیزات و کارکنان ندارید. بنابراین تا حد زیادی از هزینه ها را کاهش داده اید. دومین مزیت مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که شما رئیس خودتان هستید، برخلاف کار کردن در فروشگاه یا مغازه می توانید ساعت کاری انعطاف پذیری داشته باشید. به عنوان مثال می توانید در طول روز به یک شغل دیگر مشغول شوید و در شب در خانه به تعمیرات موبایل بپردازید. به هر حال نیازی نیست در قبال کسی مسئولیت پذیر و پاسخگو باشید.

مرتبط بخوانید : ۶ ویژگی آینده شغل تعمیرات موبایل

معایب شروع تعمیرات موبایل در خانه

شروع تعمیرات موبایلکار کردن در خانه منجر به حواس پرتی زیادی می شود مگر اینکه جو خانه بسیار آرام باشد. تعمیرات موبایل نیاز به تمرکز دارد بنابراین هرچه میزان تمرکز شما بالا تر باشید قطعا سرعت عمل بیشتری نیز خواهید داشت. فرقی نمی کند که چه در خانه مشغول به تعمیرات موبایل هستید یا در مغازه، سعی کنید برای حرفه ای که انجام می دهید ارزش قائل شوید و محیط اطراف خود را آرام نگهدارید تا تمرکز شما بیشتر شود. قطعا با تمرکز بیشتر بازدهی بیشتر و در آمد بیشتری نیز خواهید داشت.

یکی دیگر از معایب شروع تعمیرات موبایل در خانه مشتریان کم خواهد بود. زیرا راه های ارتباط شما با مشتریان محدود تر از قبل می باشد و تنها پل ارتباطی شما میان مشتریان خود، شبکه های اجتماعی می باشند. امروزه به دلیل شرایط بد اقتصادی کمتر کسی به شما با این شرایط اطمینان خواهد کرد و مشتریان در گام اول ترجیح می دهند به مغازه های تعمیرات موبایل مراجعه کنند. مگر اینکه با چند مغازه تعمیرات موبایل در ارتباط باشید و از آنها موبایل های خراب مشتریان را تحویل بگیرید. در کل کار کردن از راه دور برای شروع تعمیرات موبایل شدنی است اما شرایط خاص و ویژه خود را دارد.

مرتبط بخوانید : آموزشگاه تعمیرات موبایل کجا برم ؟

چگونه شغل تعمیرات موبایل را از خانه شروع کنیم ؟

اولین قدم برای ورود به رشته های فنی، یادگیری و فراگرفتن تمام فوت و فن آن رشته می باشد. از آنجایی که شغل های فنی نیاز به مهارت و تجربه دارند، توصیه می کنیم برای یادگرفتن اصولی رشته مورد علاقه خود در دوره های آموزشی شرکت کنید. دوره های آموزشی تعمیرات موبایل آموزشگاه آپادانا به طور کاملا کاربردی و متناسب با نیاز بازارکار در کارگاه های مجهز به طور عملی توسط اساتید باتجربه برگزار می شود و فن آموزان در طی دوره آموزشی خود از صفر تا صد تعمیرات موبایل را فرا میگیرند و در صورت قبول شدن در امتحان پایان دروه، با مدرک فنی و حرفه ای معتبر وارد بازارکار می شوند.

تمام مدارکی که از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور صادر می شود معتبر بوده و در ۱۸۶ کشور جهان قابل ترجمه و استعلام می باشد. در حقیقت برای کسانی که قصد مهاجرت را دارند با داشتن این مدرک می توانند به راحتی برای سفر کردن به خارج کشور اقدام کنند. همچنین با اختیار داشتن چنین مدرکی، کارفرمایان داخل کشور به راحتی به میزان مهارت و دانش شما اطمینان می کنند.

در خانه خود یک کارگاه کوچکی درست کنید

شروع تعمیرات موبایلبرای شروع تعمیرات موبایل بعد از سپری کردن دوره های آموزشی، وقت آن رسیده تا در خانه خود یک کارگاه و میز کار مناسبی تدرکات ببینید. شغل تعمیرات موبایل هنر ظریفی می باشد، بنابراین به میز کار خود فضای مناسبی را اختصاص بدهید و مکانی را انتخاب کنید که کمترین مزاحمت برای شما ایجاد شود. به عبارتی دیگر مکانی را برای کارگاه خود اختصاص دهید که بیشترین حس آرامش را می کنید. همچنین فضایی که به میز کار خود اختصاص می دهید باید کمی بزرگ باشد تا تمام لوازم و تجهیزات مورد نیاز تعمیرات موبایل در آن مکان جا داده شود.

مرتبط بخوانید : ۱۱ ابزار مورد نیاز در تعمیرات موبایل + تصویر

خرید و تهیه قطعات یدکی

وقتی صحبت از تعمیرات سخت افزار موبایل می شود، همیشه به قطعات یدکی برای تعویض چند قطعه خراب نیاز خواهد شد. قطعا قطعات هر موبایلی با موبایل دیگر متفاوت بوده و برای پاسخ گویی به نیاز های مختلف مشتریان شما موظف هستید تا قطعات یدکی متفاوتی تهیه کنید. اما برای شروع سعی کنید متداول ترین قطعه و رایج ترین خرابی مدل موبایل را پیدا کنید تا با توجه به آن قطعات یدکی را تهیه کنید. این ترند در صرفه جویی از هزینه ها موثر می باشد. برای اینکه اطلاعات کافی در مورد اصل بودن قطعات یدکی کسب می کنید، توصیه می شود آنها را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید و در مورد اصلی و فیک بودن آن کمی تحقیق کنید. یک روش دیگر برای تهیه لوازم یدکی وجود دارد و آن این است که مطابق و درخواست مشتریان قطعات یدکی تهیه کنید، این روش برای آن دسته از افرادی که بودجه و سرمایه زیادی ندارند موثر است اما سرعت عمل تعمیر کردن موبایل به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند. به هر حال برای شروع تعمیرات موبایل در خانه به این نکات توجه فرمایید.

ایجاد هویت برای کسب و کار خود

هر کسب و کاری چه کوچک و چه بزرگ به یک نام جذاب و لوگوی عالی نیاز دارند. برای اینکه کسب و کار خود را گسترش بدهید و به افراد زیادی معرفی کنید باید علاوه بر فعالیت در شبکه های اجتماعی، یک وبسایت با رابط کاربری مناسب داشته باشید تا مشتریان به کسب و کار شما اطمیانان کنند. بنابراین همان طور که می دانید امروزه عصر تبادل اطلاعات می باشد و شما به عنوان تاسیس کننده کسب و کار نوپا مجبور هستید برای دیده شدن در فضای مجازی فعالیت داشته باشید.

با تعمیرکاران موبایل در ارتباط باشید

شروع تعمیرات موبایلاز آنجایی در ابتدا شما در داخل خانه مشغول به تعمیر کردن موبایل می پردازید، بهتر است با چند تعمیرکار موبایل حرفه ای در ارتباط باشید و از قیمت منصفانه خدمات و دیگر نکات مهم در کسب و کار آگاهی کسب کنید. اگر به طور کلی قصد دارید مستقل کار کنید بنابراین باید در ابتدا روی شبکه های اجتماعی و وبسایت خود زمان بگذارید تا دیده شوید.

تبلیغات

همان طور که گفته شد برای دیده شدن همیشه باید در حال تبلیغ کردن کسب و کار خود باشید. امروزه تنها روش رایگان و موثر، فعالیت شبانه روزی در شبکه های اجتماعی می باشد. سعی کنید از نحوه تعمیر کردن موبایل ها ویدیو ضبط کنید و انها را با دیگران به اشتراک بگذارید. البته بهتر است این نکته را نیز به یاد داشته باشید که، تبلیغات و فعالیت در شبکه های مجازی یک شبه و یک ماه پاسخ گو نمی باشد و هرچه متداوم تر باشد قطعا در طولانی مدت اثر آن را خواهید دید.

جمع بندی

شروع تعمیرات موبایل در خانه برای افرادی مناسب است که علاوه بر مستقل بودند از بودجه کمی برخوردار هستند. ممکن است نتیجه یکسانی از فعالیت در خانه تا در مغازه کسب نکنید. بر هر حال اگر بودجه و سرمایه کمی دارید، توصیه می کنیم در مغازه ای به عنوان تکنسین و تعمیرکار موبایل آغاز به کار کنید تا علاوه بر شناخت نیاز اکثر مشتریان، با نحوه و قیمت خدمات گوناگون نیز آشنا شوید تا زمینه لازم برای کار کردن به طور مستقل در حوزه تعمیرات موبایل برای شما فراهم شود.

4.9/5 - (13 امتیاز)

مقالاتمقالات الکترونیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید