۶ ویژگی آینده شغل تعمیرات موبایل

امروزه ارزش مهارت نسبت به سطح دانش و آموزش بالا تر رفته و کارفرمایان و مدیران کسب و کار های بزرگ و کوچک دیگر داشتن مدرک را معیاری برای سنجش توانایی یک فرد نمی دانند. به عبارتی دیگر در این دوران فقط یک چیز بیانگر میزان توانایی شماست، و آن مهارت می باشد. همان طور که می دانید شغل تعمیرات موبایل در چند دهه ی گذشت رشد چشمگیری را تجربه کرده است و روزانه به کاربران موبایل های هوشمند اضافه تر می شود. از بچه ها گرفته تا افراد میان سال همگی حداقل چند ساعت روز را در حال استفاده از موبایل هوشمند خود هستند. همین امر باعث می شود تا میزان تقاضا نیز برای موبایل های هوشمند بالاتر برود. اکنون با وضعیت بد اقتصادی داخل کشور تمامیه افراد در صورت خراب شدن موبایل خود، توانایی خرید موبایل نو را ندارند از این رو شغل تعمیرات موبایل نقش بزرگی را ایفا می کند. قبل از هر چیزی به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، افراد چاره ای جزء تعمیر موبایل هوشمند فعلی خود را ندارند. در ادامه مطلب از سایت آموزشگاه آپادانا به آینده و اهمیت شغل تعمیرات موبایل می پردازیم.

تعمیرات موبایل به عنوان یک شغل

شغل تعمیرات موبایل نیازی به تجهیزات و ابزار های گران قیمت ندارد و برای شروع کسب و کار خود حتی بدون سرمایه می توانید در خانه مشغول به تعمیر کردن موبایل بپردازید. تکنسین تعمیر موبایل درآمد قابل توجهی از تعویض ال سی دی، پورت شارژ و رفع مشکلات بزرگ و کوچک نرم افزار و سخت افزاری به دست می آوردند. افراد زیادی هستند که نمی توانند بدون موبایل هوشمند خود زندگی کنند و تلفن های همراه با تمام فعالیت های روزانه مردم گره خورده است. تنها کافی است با قدم زدن در کوچه، خیابان ها با اکثر مردمی مواجه می شوید که در حال استفاده از موبایل هوشمند خود هستند. تا زمانی که صنعت الکترونیک و کامپیوتر ها پیشرفت می کنند، شغل تعمیرات موبایل در بازارکار و امنیت شغلی مناسبی برخوردار است. با وجود همه این انواع موبایل های هوشمند موجود در بازار، قطعا در صورت رخ دادن مشکلات سخت افزاری و چه نرم افزاری کاربران نمی توانند آنها را به تنهایی رفع کنند. از همین رو شغل تعمیرات موبایل یک تجارت پول ساز می باشد.

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از کاربران موبایل های هوشمند وجود دارند که از فناوری آگاه و آشنا نیستند و با بروز کوچک ترین اختلال در گوشی های هوشمند خود نیاز به کمک دارند. در نهایت همه ما می دانیم که به صورت اتفاقی موبایل های هوشمند در آب فرو می روند یا سقوط می کنند همگی در این سناریو ها باعث می شود تا کاربران به سرعت به نزدیک ترین تکنسین تعمیرات موبایل مراجعه کنند تا هرچه سریع تر دستگاه آنها تعمیر بشود.

مزایای انتخاب تعمیرات موبایل به عنوان شغل

بدون نیاز به تحصیل

آینده شغل تعمیرات موبایلکسانی که از تحصیل بیزارند یا افرادی که ممکن است توانایی پرداخت هزینه تحصیل در دانشگاه را نداشته باشند، متوجه خواهند شد که باید سمت شغل هایی بروند که نیاز به مهارت داشته باشد. البته برای کسب مهارت راه های متعددی وجود دارد که موثر ترین آن شرکت در دوره های آموزشی می باشد. در شغل تعمیرات موبایل و به طور کلی تمام حرفه های فنی مهارت و تجربه فرد مهم است نه مدرک تحصیلی او. بنابراین برای ورود به شغل های فنی نه تنها تعمیرات موبایل بلکه تمامیه فعالیت هایی که نیاز به مهارت دارد، نیازی به داشتن مدرک عالی رتبه تحصیلی نیست و با شرکت در چندین دوره آموزشی می توانید آینده، پایه و اساس شغل خودتان را محکم و با ثبات بنا کنید.

مرتبط بخوانید : ۱۱ ابزار مورد نیاز در تعمیرات موبایل

آموزش تعمیرات تلفن همراه نسبتا آسان است

درک از نحوه عمل کردن موبایل های هوشمند و چگونگی تعمیر آنها در صورت بروز مشکل، امروزه آسان شده است. با وجود هزاران مقاله، ویدیو و نظرات کاربران در سایت های مختلف و شبکه های اجتماعی در حوزه تعمیرات موبایل می توانید به راحتی دانش و مهارت خود را به روز نگهدارید. البته کسانی که هیچگونه اطلاعات فنی در مورد تعمیرات موبایل ندارند، توصیه می شود در یک دوره آموزشی تعمیرات موبایل شرکت کنند تا مهارت و دانش خود را از صفر تا صد برسانند. تنها معایب شغل تعمیرات موبایل این است که شما به عنوان یک تکنسینی که سال های پیش دوره تعمیرات موبایل را سپری کرده اید و اکنون هزاران نوع مدل گوشی جدید روانه بازار شده است و برای پاسخ گویی به درخواست مشتریان، موظف هستید تا دانش و مهارت خود را به روز نگهدارید. زیرا همان طور که می دانید به طور روزانه کامپیوتر، قطعات سخت افزاری، نرم افزاری و موبایل های جدید روانه بازار می شوند و برای اینکه بتوانید در این بازار جایی را به خود اختصاص دهید باید مهارت و دانش خود را با توجه به تقاضا و درخواست مشتریان به روز کنید.

دوره آموزشی تعمیرات موبایل نستبا کوتاه است

برای یادگیری پایه و اساس شغل تعمیرات موبایل نیاز نیست سال ها وقت خود را صرف کنید. امروزه حداکثر زمان مورد نیاز جهت یادگیری بخش های مختلف تعمیرات موبایل ۳ ماه می باشد. اگر به شغل تعمیرات موبایل علاقه دارید و نمی دانید باید از کجا شروع کنید. بهتر است هم اکنون در دوره آموزشی تعمیرات موبایل آموزشگاه آپادانا شرکت کنید تا از صفر تا صد این شغل پولساز آشنا شوید. آموزشگاه آپادانا تمام دوره های خود را درکارگاه های مجهز با اساتید باتجربه و کاملا عملی و کاربردی متناسب با نیاز بازارکار برگزار می کند.

مرتبط بخوانید : درآمد تعمیرات موبایل در استانبول ترکیه 

شغل تعمیرات موبایل نیازی به تبلیغات ندارد

شغل تعمیرات موبایلبیشتر رشته های فنی نیازی به تبلیغات برای دیده شدن ندارند. در اصل وقتی مشتریانی که به شما مراجعه می کنند را راضی نگه میدارید و آنها خوشحال از درب مغازه تان بیرون می روند، شک نداشته باشید که کسب و کار شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی می کنند. بنابراین وقتی که یک مشتری به شما مراجعه می کنند در اصل این فرصت را به شما می بخشد تا مهارت و دانش خود را به نمایش بگذارید و رضایت افراد را به خود جلب کنید. حال ممکن است با خود بگویید که شغل تعمیرات موبایل اشباع شده است. این طرز فکر کاملا غلط می باشد چیزی که شما را با تکنسین موبایل دیگری متمایز می کند، مهارت، دانش و نحوه ارائه خدمات می باشد. سعی کنید در حوزه کاری خود بهترین باشید.

مرتبط بخوانید : آموزشگاه تعمیرات موبایل کجا برم ؟ 

شغل تعمیرات موبایل نیازی به سرمایه گذاری هنگفت ندارد

در نهایت همان طور که گفته شد حرفه تعمیرات موبایل نیازی به سرمایه گذاری هنگفت ندارد. شما بعد از کسب مهارت و دانش لازم می توانید برای شروع، در یک مغازه به عنوان تکنسین تعمیرات موبایل مشغول شوید و بعدا به طور مستقل کسب و کار خود را تاسیس کنید. حتی در مواردی می توانید موبایل های هوشمند مشتریان خود را در خانه آنها، یا خانه خود تعمیر کنید. بنابراین داشتن سرمایه زیاد برای شغل تعمیرات موبایل ضرروی نیست.

گزینه های شغلی برای تکنسین تعمیرات موبایل چیست ؟

حرفه تعمیرات موبایل آنقدر گسترده می باشد که گزینه های شغلی فراوانی دارد. می توانید به عنوان یک تعمیرکار تمام وقت در شرکت های دولتی و خصوصی تعمیرات موبایل مشغول به کار شوید. یا مغازه خود را تاسیس کنید. به هر حال بدون شک با داشتن مهارت لازم در حوزه تعمیرات موبایل بی کار نخواهید ماند. در دنیای امروزه افراد زیادی دارای چندین موبایل هوشمند هستند و اکثر کاربران در حل ساده ترین مشکلات به دلیل عدم تسلط بر ابزار های مختلف قادر به رفع آن نیستند. به همین دلیل شغل تعمیرات موبایل از آینده درخشانی برخوردار است و هیچگاه منسوخ نمی شود. با پیشرفت تکنولوژی شک نداشته باشید که شغل های جدید تری نیز ایجاد خواهند شد.

جمع بندی

همان طور که مطالعه کردید دیگر امروزه ارزش داشتن مدرک روزانه کاسته می شود و کارفرمایان و مدیران کسب و کار ها فقط و فقط مهارت و تجربه را معیار ارزشیابی قرار داده اند. بنابراین این مهارت است که به افراد هویت و شخصیت می دهد. توصیه می کنیم حداقل یک یا چند مهارت در طول زندگی خود کسب کنید. بدون شک با داشتن مهارت زندگی زیباتر خواهد بود.

4.7/5 - (13 امتیاز)

مقالاتمقالات الکترونیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید