سایه زنی مو

۹ گام برای سایه زنی مو + فید مو { تصویر }

مدل مو فید ، سایه زنی مو و یا محو یکی از محبوب ترین مدل مو می باشد که در تمام جهان رایج است. به طور کاملا خلاصه سایه زنی مو ها یعنی هر چه قدر که از کناره سر به سمت بالا پیش می رویم تراکم و حجم موها زیاد تر می شوند به عبارتی دیگر موهای کناره سر کاملا یا مقدار مشخصی کوتاه می شوند در حالی که موهای بالای سر بلند هستند. سایه زنی مو انواع زیادی دارد که شامل : فید کم، متوسط و زیاد می باشد. در ادامه مطلب از سایت آموزشگاه آپادانا مراحل سایه زنی مو را مورد بررسی قرار می دهیم.

انواع سایه زنی مو

سایه زنی مو مدل مو فید اصولا از قسمت گوش ها شروع میشود و تا پایین گردن ادامه پیدا می کند و کوتاه و کوتاه تر می شود  و این سبک برای بسیاری از سر ها مناسب می باشد. اگر موهای ضخیم و موج دار دارید، بنابراین توصیه می کنیم سایه زنی مو کم را برای مدل مو خود انتخاب کنید. البته انتخاب مدل مو فید مناسب به پرپشتی کل موهایتان بستگی دارد. برای اینکه بتوانید موهای خود را فید کم کنید شانه ماشین اصلاح را چند شماره کوچک تر از طول موهای بالای سرتان انتخاب کنید. به عبارتی دیگر همان طور که گفته شد موهای کناره سرتان باید از موهای بالا سر، کوتاه تر باشند بنابراین با توجه به سلیقه خود شانه ماشین اصلاح را درست انتخاب کنید.

هرچه قدر موهای بالاسرتان بلند تر باشد، برای اعمال فید مو باید موهای دور سرتان نیز کوتاه تر باشد. بهتر است به یاد داشته باشیم که هر گونه تغییر طول از پایین به بالا، فید محسوب می شود، پس بهتر است قبل از شروع اصلاح خود، بدانیم چه مقدار میخواهیم کوتاه کنیم، به عبارتی باید بدانیم کوتاه ترین و بلندترین قسمت چقدر خواهد بود.

مرتبط بخوانید : ۱۷ گام که چطور آرایشگر مردانه بشم و مدرک آرایشگری بگیرم؟

فید مو زیاد

سایه زنی مو یا فید زیاد برای کسانی مناسب است که موهای کم پشتی دارند و قصد دارند کناره و دور سرشان یکدست سفید بشود. سایه زنی مو به مقدار زیاد برای فرم صورت های مربعی و گرد بسیار شیک و جذاب می باشد. برای اعمال فید زیاد برای شماره شانه ماشین اصلاح را کمترین انتخاب کنید تا دور تا دور سر یکدست کوتاه و سفید شود.

شماره شانه ماشین اصلاح را به درستی انتخاب کنید

سایه زنی مونمره کمتر شانه ماشین اصلاح موی سر به معنی اصلاح کوتاه تر موها است. بهتر است ابتدا از نمره بالاتری استفاده کنید. برای مثال اگر می خواهید دور موها را با نمره ۴ اصلاح کنید، ابتدا از شماره ۶ برای کوتاهی تمام بخش های دور مو استفاده کنید. این بخش یکی از مهمترین مراحل آموزش سایه زنی مو و ایجاد مدل فید است. این کار باعث یکسان شدن سطح مو در دور و پست سر مشتری یا مدل خواهد شد. استفاده از این روش احتمال خطا را تا حد زیادی کاهش می دهد. با رعایت صحیح این مرحله سایه موی مردانه یکدست تری را ایجاد خواهید کرد.

همیشه سعی کنید در اصلاح موها مقدار کمی از موها را کوتاه و اصلاح کنید و یک دفعه کل موها را نتراشید. اینگونه در صورت عدم رضایت مشتری از طول موها، همیشه می توانید مقدار بیشتری را کوتاه کنید.

مرتبط بخوانید : مدت زمان دوره آموزش آرایشگری مردانه با ارائه مدرک بین المللی 

موهایتان را قبل از کوتاه کردن بشویید و خشک کنید

به طور کلی کار با موهای تمیز و مرطوب باعث می شود تا موهایتان به درستی و دقیق توسط آرایشگر کوتاه و مرتب شود. موهای چرب و به هم چسبیده می توان پروسه سایه زنی مو را کمی دشوار کند بنابراین قبل از مراجعه به آرایشگاه، همیشه سعی کنید موهای تمیزی داشته باشید. همچنین موهایتان نباید به طورکامل خیس باشد.

کوتاه کردن موهای بالای سر

سایه زنی مو با توجه به مدل مو مد نظر خود، موهای بالا سر را با استفاده از یک قیچی با کیفیت آرایشگری کوتاه و مرتب کنید. البته این بخش با آموزش سایه زنی مو به طور مستقیم مرتبط نیست ولی برای دستیابی به یک مدل موی فید مردانه و مناسب، توصیه می کنیم که موهای بالای سر خود را نیز در ابتدا مرتب کنید.

هم اکنون در دوره آموزشی پیرایشگر مردانه آموزشگاه آپادانا ثبت نام کنید 

موهای دور سر را به طور کامل کوتاه کنید

برای سایه زنی مو به درستی در ابتدا توجه داشته باشید که ماشین اصلاح را در جهت مخالف رویش موها حرکت بدهید. همچنین برای اینکه موها دور سر یکدست کوتاه شوند باید ماشین اصلاح را به صورت عمودی از پایین به بالا هدایت کنید. حال وقت آن است تا یک خط فرضی بر روی سر خود اعمال کنید. با توجه به مدل مو فید مد نظر خود، شانه ماشین اصلاح را به درستی انتخاب کرده و عملیات سانه زنی مو را انجام بدهید.

مرتبط بخوانید : ۳۱ نام مدل مو مردانه + تصویر

موهای پشت سر خود را محو کنید

سایه زنی مو برای سایه زنی مو ها در پشت سر از همان شماره شانه ماشین اصلاحی استفاده کنید که برای محو کردن کناره موها استفاده کردید. اینگونه یک مدل مو فید تمیز و جذابی خواهید داشت مانند مرحله گذشته ماشین را به صورت عمودی از پایین گردن به آرامی به سمت بالا هدایت کنید. بعد از اتمام سایه زنی مو موارد زیرا رعایت کنید :

  • خط پشت گردن و طرفین را با ماشین آنکارد کنید.
  • برای رفع نقایص سایه زدن دور مو ، بخش ها را بازبینی کنید.
  • با استفاده از تیغ و دسته تیغ خط پشت گردن را کاملاً تمیز کنید.

مدل مو فید  را بررسی کنید

سپس مو ها را شانه میکنیم، به فردی که موهایش اصلاح شده می گوییم که قسمت های کناری و پشتی را چک کند تا بفهمیم آیا کاملا راضی و خشنود هست یا خیر. اگر لازم بود دوباره قسمت هایی از موهایش را خیس کرده و دوباره عملیات سایه زنی مو را انجام می دهیم. در نهایت در صورت رضایت مشتری می توانید با استفاده از محصولاتی مانند ژل مو، به موهای بالاسر کمی حالت بدهید.

مرتبط بخوانید : آیا آرایشگری خوبه ؟

هر ۴ تا ۶ هفته یکبار موهای دور سر خود را کوتاه کنید

برای اینکه همیشه مدل مو فید شما حفظ شود می توانید در خانه هر ۴ الی ۶ هفته موهایتان را با ماشین اصلاح کوتاه و مرتب کنید. اینگونه دیگر نیازی به مراجعه به آرایشگاه را نخواهید داشت. فقط به یاد داشته باشید که برای کوتاه و تراشیدن موهای دور سرتان از یک شماره شانه ماشین اصلاح استفاده کنید تا موهایتان یکدست کوتاه شوند.

جمع بندی

همان طور که مطالعه کردید سایه زنی مو ها امروزه یکی از پر درخواست ترین مدل مو توسط مشتریان می باشد که باید به آن تسلط کامل داشته باشید. سعی کنید همیشه ماشین اصلاح را از پایین به بالا و در جهت مخلاف رویش موها هدایت کنید. همچنین افرادی که موهای بلند یا فری دارند، باید در ابتدا موهایشان به طور کامل مرطوب شود در غیر این صورت سایه زنی مو کمی دشوار خواهد شد. در آموزش فید حرفه ای، توجه به این نکته نیز الزامی است که اگر موها بلند است لازم است تا آن را بین دو انگشت گرفته و کمی بلند نمود سپس با ماشین کوتاه کرد. این کار را در هر مرحله می بایست انجام دهید و تنها شانه های دستگاه را عوض نمایید تا میزان کوتاهی مشخص شود.

امتیاز به مطلب post

مقالاتمقالات آرایشگری

۲ Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید