آرایشگری خوبه

آیا آرایشگری خوبه ؟

اگر به حرفه آرایشگری علاقه دارید و مدام این کلمه را سرچ می کنید که آیا آرایشگری خوبه است یا خیر، باید به طور کامل خلاصه بگوییم که آرایشگری یکی از شاد ترین شغل های دنیا بود که تقاضا برای آرایشگران در کل دنیا زیاد بوده و بازارکار مناسبی نیز دارد. امروزه هر شخص برای اینکه بتواند کسب و کار خوبی داشته باشد باید حداقل در یک حرفه تجربه کسب کند تا بتواند به درآمد خوبی برسد. اگر مبتدی هستید و علاقه شدیدی به حرفه آرایشگری دارید می توانید به راحتی با شرکت در دوره های آموزشی آرایشگری مردانه آموزشگاه آپادانا از صفر تا صد آرایشگری را کاملا فرا بگیرید. در ادامه مطلب از سایت آموزشگاه آپادانا سوال آیا آرایشگری خوبه ؟ را مورد بررسی قرار می دهیم.

آرایشگری و آینده آن

آرایشگری خوبه در طول تاریخ بشر زیبایی و آراستگی مورد توجه همه بوده است. ظاهر افراد تا حد زیادی نشان دهنده شخصیت افراد می باشد و در ارتباطات اجتماعی موثر است.  از دلایل اصلی اهمیت داشتن آرایش برای افراد، پوشاندن عیب های موجود در مو و پوست و زیباتر شدن می باشد. آرایشگری فن و هنری است که به زیباتر جلوه دادن ظاهر افراد (پوست، مو و …) می پردازد. آرایش به معنی اضافه کردن و پیرایش به معنای کم کردن است. در کشور ما آرایش بیشتر برای خانم ها و پیرایش برای آقایان استفاده می شود.

شغل آرایشگری مانند شغل های دیگر دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه به آن ها می پردازیم اما یکی از مهمترین مزایا شغل آرایشگری این است که همه افراد کم و بیش به یک آرایشگر نیاز دارند تا موهای سر خود را اصلاح کنند. بنابراین نیازی به تبلیغات زیادی ندارید و خود مشتریان به سراغ شما می آیند و همچنین اگر کار شما تمیز و دقیق باشد همان مشتری، کسب و کار شما را به دیگران تبلیغ می کند. همان طور که می دانید صنعت مد و فشن هر روزه درحال تحول و رشد می باشد و افراد زیادی امروزه به ظاهر خود اهمیت می دهند به همین دلیل آرایشگری به یکی از شغل های پر تقاضا در جهان تبدیل شده است و با وجود آموزشگاه های آرایشگری متعدد کار برای کارآموزان این رشته بسیار آسان شده است شما به راحتی می توانید با شرکت در یک دوره آموزشی مهارت و اطلاعات خود را نسبت به شغل آرایشگری چند برابر کنید و راحت تر از قبل وارد بازار کار شوید.

بدون داشتن سرمایه زیاد آرایشگر شوید

شغل آرایشگری نسبت به شغل های دیگر نیازی به سرمایه ندارد شما بعد از سپری کردن دوره های آموزشی آرایشگری می توانید به راحتی با اجاره کردن صندلی در یک آرایشگاه معتبر شروع به کار کنید و درآمد قابل توجهی کسب خواهید کرد بنابراین یکی از دلایلی که آرایشگری خوبه این است که برای شروع کسب و کار نیازی به سرمایه زیادی ندارید و با اجاره یک صندلی می توانید قدم های موفقیت را یکی پس از دیگری طی کنید.

خوش برخورد بودن قانون اول آرایشگری

یکی از دلایلی که آرایشگری خوبه این است که روزانه با مشتریان جدید سر و کار دارید و افراد جدیدی را ملاقات می کنید. همان طور که می دانید مشاغل زیادی فرصت دیدار و تعامل با افراد از همه اقشار را فراهم نمی کند. آرایشگران روزانه با مشتریان جدید ملاقات می کنند که داستان های جالبی برای گفتن دارند و شما میتوانید روزانه با مشتریان متفاوت گفتوگو داشته باشید. به همین دلیل قبل از اینکه وارد حرفه آرایشگری بشوید، ببیند آیا فرد اجتماعی هستید یا خیر، زیرا روزانه باید درخواست های مشتریان گوناگونی را انجام بدهید و به طور خلاصه با مشتریان زیادی با رفتار های گوناگون سر و کار دارید. اگر فرد اجتماعی هستید بدون شک شغل آرایشگری مناسب ترین شغل برای شما می باشد. زیرا داشتن روابط اجتماعی بالا در آرایشگری حرف اول را می زند. اگر شما یک آرایشگر حرفه ای باشید اما روابط اجتماعی شما خوب نباشد نمی توانید به خوبی مشتریان را به خود جذب کنید. به طور خلاصه اگر فردی خوش برخورد با خلاقیت و اعتماد به نفس بالا هستید، شک نداشته باشید در حرفه آرایشگری موفق می شوید.

هر روزتان تکراری نیست

یکی از دلایلی که آرایشگری خوبه این است هر روزتان نسبت به دیروز متفاوت بوده، روزانه طیف وسیعی از مشتریان را خواهید داشت که هر کدام مدل مو متفاوتی مد نظر دارند این امر باعث می شود که کار تکرار نشود و هر روز هیجان انگیز می باشد. به عنوان یک آرایشگر شما روزانه با چالش های متفاوتی سر و کار دارید از کوتاه کردن مو ها گرفته تا پیدا کردن مدل مو مناسب مشتریان. به طور خلاصه به همین دلیل آرایشگری به عنوان شاد ترین شغل جهان به شمار می رود که هر روز متفاوت تر از دیروز می باشد.

میزان درآمد آرایشگر

یکی دیگر از دلایلی که آرایشگری خوبه این است آرایشگری یک شغل بسیار زود بازده می باشد. به این معنا که فرد پس از دیدن آموزش های لازم، در مدت زمان کوتاهی می تواند درآمد کسب کند. درآمد آرایشگر بسیار متفاوت است. میزان مهارت، توانمندی، به روز بودن و تجربه آرایشگر و میزان رضایت مشتری در موفقیت او و کسب درآمد بیشتر بسیار مهم و موثر می باشد. در مجموع آرایشگری درآمد مناسبی دارد. آرایشگرانی که آرایشگاه یا آموزشگاه آرایشگری مستقل دارند، درآمد بالاتر و گاهی بسیار بالاتری نسبت به سایر آرایشگران دارند. البته به شرطی که همیشه خدمات مطلوب و مناسبی به مشتریان ارائه دهند. بسیاری از آرایشگاه های زنانه چون در کنار آرایشگری خدمات بهداشتی،زیبایی و پوستی بیشتری نسبت به آرایشگاه های مردانه ارائه می دهند، درآمد بالاتری دارند.

همچنین شغل آرایشگری به گونه ای می باشد که هیچ وقت منسوخ نمی شود و افراد در هر شرایط اقتصادی خوب یا بد، نیاز دارند تا موهایشان را اصلاح کنند و در اصل نیاز به آرایشگران در تمام جوامع بسیار بالا می باشد.

در آمریکا  متوسط درآمد شغل آرایشگری ساعتی ۱۱ دلار بوده است

در استرالیا متوسط درآمد سالانه شغل آرایشگری ۳۲ هزار دلار در ماه بوده است.

در انگلستان  متوسط درآمد سالانه شغل آرایشگری برای افراد آموزش دیده بین ۲۱ هزار تا ۳۰ دلار و برای افراد بسیار متخصص بسته به نوع کار و محل سالن ۴۶ هزار دلار در ماه می باشد. دقت داشته باشید که درآمد آرایشگران به محل آرایشگاه و نوع خدماتی که ارائه می دهند، بستگی دارد.

نحوه حرفه ای شدن در آرایشگری

روش های زیادی برای ورود به حرفه آرایشگری وجود دارد که باعث می شود افراد زیادی به سوال آیا آرایشگری خوبه جواب مثبت بدهند. شما می توانید به عنوان یک کارآموز در یک آرایشگاه مشغول به کار شوید اما یکی از آسان ترین و بهترین راه برای ورود به حرفه آرایشگری، شرکت در کلاس های فنی و حرفه ای آرایشگری می باشد که بعد از سپری کردن دوره های آموزشی علاوه بر کسب مهارت و تجربه در این حوزه یک مدرک معتبر فنی و حرفه ای برای شما صادر می شود که خیلی بهتر از قبل می توانید وارد بازار کار شوید. یکی از معایب اصلی یاد گرفتن حرفه آرایشگری به عنوان کارآموز در آرایشگاه این است که مدت زمان زیادی لازم است تا شما این حرفه را فرا بگیرید اما با شرکت در دوره های آموزشی در مدت ۱ الی ۲ ماه می توانید مهارت خود را از صفر تا صد افزایش بدهید و در کمترین مدت تجربیات زیادی کسب کنید. همچنین در آموزشگاه های آرایشگری با آخرین و به روز ترین مدل مو ها ترند جهان آشنا می شوید، همان طور که گفته شد هرچه قدر که آرایشگر توانمند تر و انعطاف پذیر باشد قطعا درآمد خوبی نیز خواهد داشت.

به طور کاملا خلاصه سعی کنید در حوزه آرایشگری علاوه بر فرا گرفتن اصلاح مو و شستشو آن، ترمیم مو و چهره پردازی را یاد بگیرید اینگونه تقاضا برای جذب شما نسبت به یک آرایشگر معمولی بیشتر خواهد بود.

وظایف اصلی یک آرایشگر حرفه ای

  • خوشامدگویی به مشتریان
  • شستن موهای مشتریان
  • کوتاهی مو
  • اطمینان از تمیز و آماده بودن لوازم کار و حوله ها
  • تمیز و مرتب کردن سالن
  • کوتاه کردن و مدل دار کردن مو
  • رنگ کردن، فرکردن یا صاف کردن مو
  • دادن مشاوره در خصوص مشکلات پوست و مو
  • انجام اصلاح ابرو و صورت
  • رعایت کامل اصول بهداشتی در کار
  • تهیه مواد و وسایل لازم برای آرایشگاه
  • مهارت های عملی خوب
  • مهارت های ارتباطی عالی که در جذب مشتری در این کار بسیار مهم و تاثیرگذار است.
  • توان ارائه خدمات مناسب به مشتری
  • اطلاع از مدل  مو های جدید
  • یادگیری روش های جدید
  • آشنایی با مسایل ایمنی و بهداشتی
  • آراستگی ظاهری

معایب شغل آرایشگری

آرایشگری خوبه یکی از مهم ترین معایب شغل آرایشگری ساعت کار نامعلوم و خطر سلامتی می باشد.  عدم داشتن ساعات کاری نامعلوم می تواند یکی از معایب شغل آرایشگری باشد. از یک طرف کار تمام وقت به شما یک برنامه ریز ی ثابت می دهد، اما ساعات کار آرایشگری اغلب عصرها، آخر هفته ها و ساعات مختلف روز هست.
کار کردن به عنوان آرایشگر تمام وقت کاری هیجان انگیز و پرانرژی است که باید با تمام قوا باید این سبک زندگی را بپذیرید. اگر ساعات کار منظم و برنامه ریزی شده می خواهید، باید کنار این کار کاری دیگری نیز انجام بدهید. یکی دیگر از معایب شغل آرایشگری این است که به دلیل استفاده مکرر آرایشگرها از مواد شیمیایی، سلامتی آن ها تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. بروز مشکلات تنفسی، مشکلات پوستی، عفونت ها، خراش ها و … از مشکلاتی است که آرایشگران مختلف با آن ممکن است دست و پنجه نرم کنند. البته رعایت موارد بهداشتی می تواند از بروز چنین مشکلاتی بکاهد.

جمع بندی

حال وقت آن رسیده تا برای آخرین بار به سوال آیا آرایشگری خوبه جواب بدهیم، اگر موارد فوق را مطالعه کرده باشید  و توانایی انجام دادن آنها را داشته باشید بنابراین جواب قطعا بله خواهد بود. شغل آرایشگری نه تنها در ایران، بلکه در تمام جوامع یکی از پر تقاضا ترین شغل می باشد که با سپری کردن دوره های آموزشی آرایشگری می توانید وارد این حرفه شاد بشوید.

4.8/5 - (18 امتیاز)

مقالاتمقالات آرایشگری

۳ Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید