‮ هر آنچه که یک تعمیرکار موبایل باید بداند

‮ هر آنچه که یک تعمیرکار موبایل باید بداند


چه چیزهایی درباره تعمیرکار موبایل می دانید؟ چرا عملکرد تعمیرکار موبایل اهمیت دارد؟ امروزه موبایل یا تلفن همراه به عنوان یکی از مهمترین وسایل زندگی ما محسوب می شود. به همین خاطر تلفن همراه برای هر فرد ارزش زیادی دارد و افراد تلاش می کنند تا موبایل خود را در اختیار فردی که تجربه و توانایی بالایی دارد، قرار دهند. بنابراین یک تعمیرکار تلفن همراه باید قوانین و اصول کاری را در نظر بگیرد تا خدمات با کیفیتی را ارائه دهد.

آشنایی با شغل تعمیرات موبایل:

اولین قدم برای بحث درباره تعمیرکار موبایل، بررسی این شغل می باشد. امروزه به دلیل گسترش استفاده از گوشی های موبایل، تعمیرات موبایل به یکی از پردرآمدترین مشاغل تبدیل شده است که بیش از پیش متقاضی دارد. قبل از اینکه بخواهید به سود و جنبه مالی آن دست پیدا کنید، بهتر است ابتدا در یک دوره آموزش تعمیرات موبایل شرکت نمایید. این کار باعث می شود، بتوانید تمامی نکات تخصصی در این حیطه را به خوبی یاد بگیرید و از آن کسب درآمد کنید. آموزشگاه تعمیرات موبایل آپادانا، با برگزاری دوره آموزش صفر تا صد تعمیرات موبایل، این امکان را به شما می دهد تا همه چیز را درباره تعمیرکار موبایل بیاموزید. همچنین به شما کمک می کند که به عنوان یک تعمیرکار تلفن همراه حرفه ای وارد بازار کار شوید.

 

آموزشگاه تعمیرات موبایل کجا برم ؟

چگونه یک تعمیر کار موبایل خوب شویم؟:

درباره تعمیرکار موبایل شدن چه می دانید؟ اگر کمی حوصله، دقت و علاقه به این کار دارید و این معیار ها را در خود می بینید، می توانید با کسب مهارت و دانش به خواسته خود برسید.

لازم به ذکر است که با رعایت اصول تعمیرات موبایل، کارایی شما بهتر و بیشتر می شود که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم:

  • داشتن ابزار های لازم برای تعمیرات موبایل: داشتن تمامی تجهیزات ضروری، یکی از مهم ترین نکاتی است که تعمیرکار موبایل باید به آن توجه کند. برای مثال برای جداسازی قاب گوشی آیفون، باید از ابزار مخصوصی به نام iSclack استفاده شود تا آسیب کمتری به دستگاه وارد شود.
  • دانستن مراحل جمع کردن گوشی تعمیر شده: پس از پایان تعمیر موبایل، باید تمامی مراحل طی شده به طور معکوس انجام گیرد تا موبایل به حالت قابل استفاده درآید.
  • آشنایی با انواع تلفن های هوشمند: اطلاعات به روز در مورد انواع گوشی های موبایل، به شما این امکان را می دهد تا به عملکردها و تنظیمات مختلف دسترسی پیدا کنید و به راحتی بتوانید آن ها را اداره کنید. همچنین می­ توانید تفاوت بین سخت افزاری و نرم افزاری موجود در این دستگاه­ ها را درک کنید.

تعمیرات موبایل

تعمیرات موبایل

سایر نکاتی که یک تعمیر کار موبایل باید رعایت کند:

از جمله نکات مهم دیگر درباره تعمیرکار موبایل، می توان به موارد زیر نیز اشاره داشت:

  • کیفیت آموزش: در انتخاب دوره آموزشی خود، دقت کنید. با بهره گیری از آموزش مناسب می توانید مهارت مورد نیاز خود را کسب کنید.
  • بکارگیری قطعات مرغوب: استفاده از قطعات اصلی و مناسب، موجب می شود تا سرعت، دقت و کیفیت کار شما بالا رود.
  • تمیز و مرتب بودن میز کار: هنگامی که میز کاری شما مرتب باشد، با مشکلات کمتری مواجه می شوید و روند کار سریعتر پیش می رود. نا مرتب بودن، موجب سردرگمی می شود و ممکن است بستن پیچی را فراموش کنید.
  • تمرین: با تکرار و تمرین روی گوشی مرده، به خودتان کمک می کنید تا مسیر حرفه ای شدن را سریعتر طی کنید.
  • عودت دادن سیم کارت و حافظه SD: اگر یک تعمیرکار موبایل هستید، حتما سیم کارت و حافظه SD گوشی را از آن خارج کرده و در گوشه امنی قرار دهید.

 

۶ ویژگی آینده شغل تعمیرات موبایل

لوازم تعمیرات موبایل:

در تعمیرات موبایل از ابزار و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. به همین علت درباره تعمیرکار موبایل خوب باید بگوییم که، یک تعمیر کار موبایل خوب کسی است که با این وسایل آشنا باشد تا از ابزار نامناسب استفاده نکند. برخی از این وسایل عبارتند از:

  • دستگاه هویه، هویه دیجیتال.
  • ست پیچ گوشتی.
  • میکروسکوپ یا ذره بین.
  • قاب باز کن.
  • هولدر.
  • منبع تغذیه و مولتی متر.
  • شابلون.
نکات مهم درباره تعمیرکار موبایل

نکات مهم درباره تعمیرکار موبایل

وضعیت بازار کار تعمیرات موبایل:

یکی از متداول ترین سوالاتی که درباره تعمیرکار موبایل از ما پرسیده می شود، این است که بازار کار تعمیرات موبایل به چه صورت است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که با افزایش استفاده از تلفن همراه، دغدغه کاری برای تعمیرکار موبایل معنایی ندارد. زیرا او خوب می داند، این وسیله هوشمند با این میزان استفاده قطعا در شرایط مختلف و به علت های مختلف، دچار آسیب دیدگی و خرابی قطعه های سخت افزاری خواهد شد. در نتیجه فقط یک تعمیرکار موبایل مطمئن است که در هر شرایطی متقاضی های خاص خود را خواهد داشت.

 

درآمد تعمیرات موبایل چقدره؟[بررسی در ۶ کشور دنیا]

میزان درآمد تعمیرات موبایل:

یکی دیگر از نگرانی های موجود درباره تعمیرکار موبایل، میزان درآمد وی می باشد. در واقع میزان درآمد تعمیرکار تلفن همراه تنها به یک عامل بستگی ندارد، به همین خاطر نمی توان یک درآمد ثابت را معین کرد. برای مثال میزان تجربه، مهارت، محل کار و تایم کاری برای همه یکسان نیست. البته با محاسبه نسبی می توان متوسط درآمد ماهیانه تعمیرات موبایل را، بین ۵ تا ۱۶ میلیون تومان در نظر گرفت. این رقم وسوسه انگیزی است تا شما را ترغیب کند، هرچه سریعتر در دوره های حرفه ای آموزشگاه تعمیرات موبایل آپادانا شرکت کنید و وارد این حرفه پر چالش و البته دوست داشتنی شوید.

لوازم تعمیرات موبایل

لوازم تعمیرات موبایل

آشنایی با آموزشگاه آپادانا:

حال که به نکات مهم درباره تعمیرکار موبایل پرداختیم، بایستی به سراغ چگونگی یادگیری آن برویم. در واقع برای یک تعمیرکار موبایل موفق شدن،  شما می توانید با گذراندن دوره آموزش تعمیرات موبایل، در آموزشگاه تعمیرات موبایل آپادانا که با بهترین تجهیزات آموزشی در کارگاه مجهز این مجتمع برگزار می شود، کاملا حرفه ای وارد این بازار کار شوید. در این دوره بسیار مهم شما با عیب یابی و رفع مشکلات سیستم‌‌ عامل‌ های گوشی های هوشمند به‌ صورت تخصصی آشنا می شوید. همچنین این آموزشگاه با ارائه مدرک معتبر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، کارگاه های تخصصی و پشتیبانی چند ساله مسیر پیشرفت در این شغل را برای شما هموار می سازد. پس همین الان برای ساختن رویایی جذاب و دوست داشتنی اقدام کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

مقالاتمقالات الکترونیک

۲ Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید