آموزش آرایشگری درجه 1

آموزش آرایشگری مردانه درجه ۱

آموزش آرایشگری مردانه درجه ۱ جزء دوره های حرفه ای در حوزه آرایشگری می باشد که در حال حاضر علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب نموده است. افرادی که دوره های آموزش آرایشگری مردانه درجه ۲ را پشت سر گذاشته اند، برای اینکه به تخصص و مهارت بیشتر دست یابند، لازم است تا در دوره های آموزش آرایشگری مردانه درجه ۱ شرکت نمایند. این دوره ها نیز همانند دوره های درجه ۲ دارای آزمون های خاص تئوری و عملی می باشد. در صورتی که فرد این دوره ها را با موفقیت پشت سر بگذارد، می تواند به صورت متخصص وارد حوزه آرایشگری شود. باید در نظر داشت که سازمان فنی و حرفه ای نیز پس از قبولی در آزمون های مربوطه اقدام به ارائه گواهی نامه های مرتبط می نماید که این گواهی نامه ها دارای استاندارد بین المللی هستند. در ادامه مطلب از سایت آموزشگاه آپادانا با جزئیات و مواردی که در این دوره ها آموزش داده می شود، بیشتر آشنا خواهید شد.

در دوره های آموزش آرایشگری مردانه درجه ۱ چه مواردی تدریس می شود؟

  • آموزش آرایشگری مردانه درجه 1به عنوان یک آرایشگر می آموزید که با قیچی پیتاژ فعالیت نموده و اقدام به کم پشت کردن موها کنید.
  • به شما روش های سایه زنی و کوتاهی ژورنالی آموزش داده می شود.
  • روش های کوتاهی مو با زاویه و تکنیک های مربوط به آن آموزش داده می شود.
  • روش های بافت موهای بلند و کوتاهی مو با ماشین یاد داده می شود.
  • در دوره های آموزش آرایشگری مردانه درجه ۱ شما می توانید با تکنیک های تند کوتاه نمودن موها آشنا شوید.
  • لازم است تا شما بتوانید ژورنال خوانی را بر اساس چهره انجام دهید که در این دوره ها به شما آموزش داده خواهد شد.
  • یکی دیگر از تکنیک های مهم این دوره، لایرینگ می باشد که به صورت مفصل در این دوره آموزش داده خواهد شد.

بسیاری از افرادی که دوره های آموزش آرایشگری مردانه درجه ۲ را پشت سر می گذارند، بیان می نمایند که نیازی به دوره های درجه ۱ ندارند اما باید بیان نمود که دوره های آموزش آرایشگری مردانه درجه ۱ از چندین جهت مهم می باشد :

  • به کمک این مدرک و مهارت می توانید وام خوداشتغالی دریافت نمایید و فعالیت شخصی خود را راه اندازی کنید.
  • می توانید تخصص خود را ارتقا داده و پاسخگوی طیف وسیعی از نیازهای مشتریان خود باشید.
  • این دوره ها به شما کمک می نمایند تا از یک آرایشگر نیمه حرفه ای به یک آرایشگر حرفه ای تبدیل شوید.

البته باید در نظر داشته باشید که دوره های آموزش آرایشگری مردانه درجه ۱ تنها به مفاهیم فوق خلاصه نمی شود و دارای مفاد دیگری نیز است. به طور مثال در آموزش آرایشگری مردانه درجه ۱ یک آرایشگر می آموزد که چگونه اقدام به ماساژ و پاکسازی پوست نماید. همچنین روش های ایجاد ماسک های دست ساز به صورت کامل آموزش داده خواهد شد. ویتامینه کردن موها، صاف کردن دائمی مو و گریم از دیگر سرفصل های مهم در این رشته می باشد.

مرتبط بخوانید : آیا آرایشگری خوبه ؟

بهترین کلاس ها برای فراگیری دوره های آموزش آرایشگری مردانه درجه ۱

آموزش آرایشگری مردانه درجه 1

اگر شما نیز قصد دارید تا آموزشگاهی را برای آموزش آرایشگری مردانه درجه ۱ انتخاب نمایید لازم است تا موارد زیر را در نظر داشته باشید :

  • سرفصل های آموزشی در این دوره ها باید مطابق با سرفصل های جهانی و بروز باشند تا آرایشگر بتواند بر تمام اصول موجود آگاهی یابد.
  • در کلاس های آموزشی محوریت آموزش باید بر روی فنون عملی باشد تا هنرجو با چالش های اجرایی روبرو شود و بتواند آنها را برطرف نماید.
  • اساتید دارای دانش بروز باشند تا بتوانند کار با جدیدترین تکنولوژی ها و مواد را به هنرجویان بیاموزند.
  • کلاس ها به صورت نیمه فشرده باشد تا اساتید بتوانند برای تمام هنرجویان زمان لازم جهت آموزش را صرف نمایند.

مرتبط بخوانید : مدت زمان دوره آموزش آرایشگری مردانه با ارائه مدرک بین المللی 

برای دریافت مدرک آموزش آرایشگری درجه ۲ چه مراحلی را باید پشت سر گذاشت ؟

اگر شما نیز تصمیم دارید تا این هنر را بیاموزید، لازم است تا مراحل زیر را دنبال نمایید :

  • حتما در دوره ها و کلاس های آموزش آرایشگری مردانه درجه ۱ شرکت نمایید تا بتوانید با بهترین تکنیک ها و لوازم آرایشی فعالیت کنید.
  • توصیه می شود تا قدرت تخیل و ایده پردازی را در خود تقویت نمایید تا راحت تر اصول را به کار گیرید.
  • حتما ابتدا مدرک آرایشگری درجه ۲ را تهیه کرده و پس از تسلط بر تکنیک های آن اقدام به یادگیری و شروع دوره های درجه ۱ نمایید.
  • در این رشته نیاز به تمرین و تخصص زیاد دارید لذا همیشه جزء اولین افرادی باشید که در رویداد های مربوط به آرایشگری شرکت می نمایند.
  • سعی کنید تا نمونه سوالات و جزوات آموزش آرایشگری مردانه درجه ۱ را تهیه نموده و با دقت آنها را مطالعه نمایید تا در آزمون موفق باشید.

به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که مدرک آموزش آرایشگری مردانه درجه ۱ که توسط سازمان فنی و حرفه ای اعطا می شود دارای تاییدیه جهانی است و می توان آن را ترجمه نمود. در دنیای امروز که بحث مد و فشن با سرعت بالایی در حال رشد است، توجه به رشته آرایشگری خواهد توانست که موقعیت شغلی خوب با امکان کسب درآمد عالی را برای شما فراهم آورد.

مرتبط بخوانید : ۳۱ نام مدل مو مردانه + تصویر

ارزش مدرک آرایشگری درجه ۱ مردانه

آموزش آرایشگری مردانه درجه 1

افرادی که دوره های آموزش آرایشگری مردانه درجه ۱ را پشت سر می گذارند، می توانند مدارک آن را دریافت نمایند اما شاید این سوال برای شما نیز مطرح باشد که ارزش گواهی فوق که توسط سازمان فنی و حرفه ای نیز ارائه می شود، تا چه میزان است؟ در این خصوص باید در نظر داشته باشید، افرادی که این مدرک را دریافت می نمایند دارای جایگاه های زیر در سایر کشورها هستند :

  • اعتماد دولت و نظام های خصوصی به آنها بیشتر شده و راحت تر مجوز فعالیت دریافت می کنند.
  • می توان با گذراندن تعداد محدودی واحد درسی، مدرک خود را به مدارک حرفه ای بین المللی تبدیل نمود.
  • می توان به کمک آن مشتریان را قانع نمود و خدمات مورد نیاز آنها را ارائه کرد.

در نظر داشته باشید که اخذ این مدرک پایان کار نیست و لازم است تا همواره به موارد زیر توجه داشته باشید :

  • مدرک تنها یک گواهی نامه است. برای اینکه بتوانید در بازار اقدام به فعالیت کنید و جایگاه خود را تثبیت نمایید، نیاز به دانش و تخصص دارید. این مورد با تمرین و خلاقیت به دست می آید.
  • حتما برای اینکه بتوانید پیشرفت بهتری داشته باشید، خوب گوش کنید و با فرهنگ و آداب و رسوم مردم آشنا شوید تا بازخورد شما مقبول واقع گردد.
  • برای بسط دادن کار خود می توانید در تئاتر و سینما فعالیت نمایید تا دید بهتری نسبت به این رشته به دست آورید.

مرتبط بخوانید : ۱۷ گام که چطور آرایشگر مردانه بشم و مدرک آرایشگری بگیرم؟

جمع بندی

به صورت کلی دوره های آموزش پیرایشگر مردانه می توانند دروازه ورود شما به یک دنیای حرفه ای باشند. برای اینکه بتوانید در این دوره ها شرکت نمایید لازم است تا ابتدا مدرک درجه دو را دریافت نمایید. دوره های درجه ۱ برای افرادی که مایل هستند، کسب و کار شخصی داشته باشند و خلاقیت خود را نشان دهند، گزینه عالی است. در این دوره ها چون جزئیات و خلاقیت بیشتری نیاز می باشد لذا ساعت کلاس های مربوطه نیز به تناسب بیشتر است. به همین دلیل نیاز به تمرین زیادتری نیز دارد.

5/5 - (8 امتیاز)

مقالاتمقالات آرایشگری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید