آموزش آرایشگری مردانه مبتدی

۴ نکته در آموزش آرایشگری مردانه مبتدی که باید بدانید

آموزش آرایشگری مردانه مبتدی برای هر فردی که به هنر آرایشگری علاقه داشته باشد، حائز اهمیت است. به طور کلی همیشه سعی داشته باشید قبل از ورود به هر حرفه ای در مورد مزایا و معایب آن اطلاعات نسبی کسب کنید. در این دوره آموزشی افراد مبتدی که تا به حال هیچگونه تجربه ای در مورد حرفه آرایشگر ندارند، می توانند در کوتاه ترین زمان از صفر تا صد آرایشگری را فراگرفته و در نهایت با سپری کردن این دوره با مدرک بین المللی فنی و حرفه ای وارد بازارکار شوند. متاسفانه در ایران هنر آرایشگری مخصوصا در حوزه مردانه نتوانسته است که خود را با جهان بروز نماید. امروزه صنعت مد و فشن دارای پیشرفت عظیمی بوده و دارای فیلد های متفاوتی است اما گاها در آرایشگاه های مردانه سنتی، تنها به کوتاه نمودن مو و اصلاح ریش بسنده می شود. اما خوشبختانه در دوره های آموزش آرایشگری مردانه مبتدی نکات و ترفند های جدید روز به هنرآموزان ارائه می شود. در ادامه مقاله از سایت آموزشگاه آپادانا به نکات مهم در آموزش آرایشگری مردانه مبتدی می پردازیم.

دوره آموزش آرایشگری مردانه مبتدی شامل چه مواردی است ؟

امروزه آموزشگاه های خصوصی زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای اقدام به برگزاری آموزش آرایشگری مردانه می نمایند. در این دوره ها تلاش می شود تا اطلاعات و دانش هنرآموزان را از صفر تا صد رسانده و درک بهتری از وظایف روزانه یک آرایشگر داشته باشند. با شرکت در این دوره ها علاوه بر کسب مهارت و تسلط بر روی نکات و ترفند های آرایشگری، در صورت قبول شدن در امتحان پایان دوره با مدرک معتبر فنی و حرفه ای کشور می توانید وارد بازار کار شوید. همان طور که می دانید با داشتن مهارت و مدرک کارفرما ها به شما اطمینان کرده و آسان تر می توانید وارد این حرفه شوید. بنابراین هیچگاه نگران بازارکار نبوده و تمام تمرکز خود را برای یادگیری نکات جدید آرایشگری صرف کنید.  لذا تلاش بر این است تا در دوره آموزش آرایشگری مردانه مبتدی به موارد زیر پرداخته شود :

  • نحوه برخورد با مشتری
  • کوتاه نمودن مو
  • شناخت انواع مو و پوست
  • نحوه ضد عفونی وسایل
  • ارائه مشاوره
  • اصلاح صورت

باید در نظر داشت که در آرایشگری مواردی همچون نور کافی، آشنایی با اصول رنگ ها ، شناسایی ابزار کار و نحوه فعالیت با آنها، رسیدگی به درخواست مشتریان و عمل کردن مطابق آن بسیار مهم است و برای مبتدیان آموزش این تکنیک ها از اهمیت بالایی برخوردار است. در دوره های مبتدی تلاش می شود تا تمرکز بر روی کوتاهی مو باشد لذا انواع کوتاهی ها، نحوه کوتاهی با تیغ، قیچی، ماشین اصلاح و .. آموزش داده می شود. معمولا اصلاح مو در این دوره به دو بخش اصلاح مو کودکان و اصلاح مو بزرگسالان تقسیم می شود و تکنیک های هر مورد به صورت جداگانه آموزش داده خواهد شد. آنچه که آموزش آرایشگری مردانه مبتدی را بسیار تاثیر گذار می نماید، این مهم است که ریزترین جزئیات و تکنیک ها به صورت شفاف عنوان شود. در این آموزش ها، هنر آموزان لازم است تا امکان تمرین و روبرو شدن با چالش ها را داشته باشند. لذا آموزش گام و گام و آهسته از ارزش بسیاری برخوردار است.

مرتبط بخوانید : ۹ نکته مهم که در مورد آموزش آرایشگری باید بدانید.

باید عنوان نمود که بحث آرایشگری مردانه بسیار گسترده و وسیع است این مورد شامل موارد زیر خواهد بود :

  • مهارت های ترمیم مو
  • مهارت رنگ مو
  • مهارت چهره پردازی و گریم
  • مهارت متعادل سازی
  • مهارت اصلاح مو
  • مهارت اصلاح ریش و سبیل
  • مهارت شناخت مو و صورت
  • مهارت تشخیص فرم صورت
  • مهارت مراقبت و نگهداری از مو

مرتبط بخوانید : آموزش آرایشگری مردانه درجه ۲

چرا نیاز است تا آموزش آرایشگری مردانه مبتدی را پشت سر بگذاریم؟

 در پاسخ به این سوال باید عنوان نمود که امروزه با توجه به گسترش ارتباطات و شبکه های مجازی امکان تبادل ایده، خبر و … بسیار است. بسیاری از مردم با مشاهده تصاویر افراد برجسته و آشنایی با مد روز ترجیح می دهند تا آنها را الگو خود قرار دهند. در این شرایط طبیعتا روش های قدیمی و سنتی نمی تواند پاسخگو باشد و لازم است تا تکنیک ها و استراتژی های روز با توجه به درخواست مشتریان بکار گرفته شود. آموزش آرایشگری مردانه مبتدی باعث می شود تا علاقه مندان این رشته به صورت حرفه ای تر فعالیت خود را آغاز نمایند و از همان ابتدا با چالش ها و موارد مهم در آن آشنا شوند.

البته گفتنی است که دوره های مذکور نمی تواند پاسخگوی همه نیازهای آرایشگری باشد اما می تواند راه آینده را روشن سازد البته خیلی از افراد با فراگیری آموزش آرایشگری مردانه مبتدی می توانند کسب و کار خود را به صورت ابتدایی آغاز نمایند و سپس این مورد را گسترش دهند. آموزش آرایشگری مردانه مبتدی امروزه به صورت حضوری در مراکز دولتی وابسته به سازمان فنی و حرفه ای یا به صورت خصوصی ممکن است اما در فضای اینترنت نیز هزاران ساعت فیلم رایگان موجود می باشد که برای افزایش مهارت می توان از آنها استفاده نمود. برای آموزش آرایشگری مردانه مبتدی باید در نظر داشته باشید که لازم است فعالیت خود را به صورت پایه ای و درست آغاز نمایید لذا انتخاب استاد خوب و با مهارت که تمام موارد را عنوان نموده و به تکنیک های روز آگاه باشد، بسیار مهم است.

مرتبط بخوانید : آموزش آرایشگری مردانه درجه ۱

چگونه وارد حرفه آرایشگری بشم ؟

آرایشگری حرفه‌ ای پویاست که مدام در حال تغییر است. هر روزه مدل مو ‌های جدیدتر و بیشتری ارائه می‌شود که آرایشگر چاره ‌ای جز آموختن آن ‌ها ندارد. از این رو می ‌توان گفت یادگیری در آرایشگری حد و مرزی ندارد و هرگز به پایان نمی ‌رسد. اگر فکر می کنید که با شرکت در دوره آموزش آرایشگری مردانه مبتدی دیگر نیازی به یاد گیری مباحث جدید ندارید، سخت در اشتباه هستید. همان طور که در ابتدا گفت اگر قصد دارید در این حرفه موفق شوید باید هر روز با مدل موهای جدید و ترند جهان آشنا بوده و تسلط کامل بر روی آنها داشته باشید.

به طور کلی دو روش برای ورود به حرفه آرایشگری وجود دارد :

  • سپری کردن دوره آموزش آرایشگری
  • کار کردن به عنوان شاگرد و یا کارآموز

توصیه می کنیم برای اینکه با تمام نکات ریز و درشت آرایشگری آشنا شوید باید هر دو مورد را انجام دهید. با سپری کردن دوره آموزش آرایشگری مردانه مبتدی مهارت و تجربه مناسبی را در کمترین زمان کسب خواهید کرد و با کار کردن به عنوان کارآموز دریک آرایشگاه می توانید مهارت و تجربیات خود را کامل کنید. این دو مورد مکمل یک دیگر هستند و برای کسب بهترین نتیجه به شدت پیشنهاد می کنیم اول در یک دوره آموزشی شرکت کرده سپس وارد بازار کار شوید. همچنین برخی از افراد هستند که بدون شرکت در دوره آموزشی، به عنوان کارآموز و یا شاگرد مشغول به کار می شوند، برای حرفه ای شدن در این راستا نیاز به زمان بیشتری دارد و در بعضی از موارد نمی توانید به خوبی با نکات آرایشگری آشنا شوید.

مرتبط بخوانید : ۱۷ گام که چطور آرایشگر مردانه بشم و مدرک آرایشگری بگیرم؟

مزایا و معایب آرایشگری چیست ؟

آموزش آرایشگری مردانه مبتدیهمان طور که در ابتدا گفته شد بهتر است قبل از ورود به هر حرفه ای، اول سعی کنید اطلاعات خود را در مورد آن افزایش بدهید. آرایشگری نیز مانند تمام شغل های دیگر مزایا و معایبی دارد که بهتر است با آنها آشنا باشید.

بیایید اول با مزایا حرفه آرایشگری شروع کنیم : یکی از مهم ترین مزایا حرفه آرایشگری این است که هر روزتان متفاوت تر از دیروز بوده و هر روزه با افراد با چالش های جدیدی روبه رو می شوید. اگر فردی هستید که دوست دارید با چیز های جدید آشنا شوید، آرایشگری برای شما مناسب است. یکی دیگر از مزایا رشته آرایشگری که در دوره آموزش آرایشگری مردانه مبتدی به آن اشاره نیز می شود این است که هرچه قدر مهارت بیشتر داشته باشید، درآمد بالا و امنیت شغلی خواهید داشت. بنابراین جا برای پیشرفت همیشه وجود دارد و اگر درآمد کافی ندارید، وقت آن رسیده است تا مهارت خود را افزایش داده و خدمات گوناگونی را به مشتریان ارائه کنید.

آموزش آرایشگری مردانه مبتدی

حال اگر بخواهیم معایب شغل آرایشگری را بررسی کنیم یکی از مهم ترین معایب ایستادن طولانی مدت می باشد که در دراز مدت باعث بیماری های مانند واریس می شود. اما با استراحت دادن به پاهای خود بین هر نوبت مشتری به راحتی می توانید از این بیماری پیشگیری کنید. یکی دیگر از معایب شغل آرایشگری ساعت کار نامعلوم می باشد یعنی این که شما باید حتی در روز های تعطیل نیز فعالیت کنید زیرا بیشتر افراد در روز های تعطیل وقت می کنند به آرایشگاه مراجعه کنند. البته اگر آرایشگاه شخصی خود را تاسیس کنید می توانید هر موقع که دوست دارید آرایشگاه خود را باز کنید اما برای این که مشتریان زیادی به شما جذب شوند باید سعی کنید در تمام روزها، آرایشگاه دایر بوده تا از درآمد قابل توجهی برخوردار شوید.

مرتبط بخوانید : آیا آرایشگری خوبه ؟

جمع بندی

اگر فردی خلاق هستید و به ظاهر خود اهمیت می دهید و عاشق حرفه آرایشگری هستید، توصیه می کنیم برای ورود به این حرفه شاد بهتر است در دوره آموزش آرایشگری مردانه مبتدی شرکت کرده و با تمام پایه و اساس آرایشگری آشنا شوید. اینگونه علاوه بر اینکه مهارت و تسلط نسبی کسب می کنید می توانید بهتر و آسان تر وارد بازار کار شوید. همچنین برخی افراد فکر می کنند با شرکت در دوره آموزش آرایشگری مردانه مبتدی دیگر نیاز برای کسب کردن مهارت و تکنیک های جدیدی ندارند، این طرز فکر کامل غلط بوده رشته آرایشگر روزانه در حال تغییر و تحول است و مشتریان از شما انتظار دارند تا خدمات به روزی به انها ارائه کنید بنابراین کسب مهارت و ترفند های جدید برای یک آرایشگر حائز اهمیت می باشد.

امتیاز به مطلب post

مقالاتمقالات آرایشگری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید