ویدیو آموزشی پتینه کاری

ویدیو آموزشی پتینه کاری


پتینه کاری؛ هنری برخواسته از خلاقیت!

امروزه که به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی روش های مختلفی به منظور تزئین دکوراسیون فضای داخل خانه وجود دارد، آموزش پتینه کاری و پتینه کاری از محبوبیت بالایی برخوردار میباشد. این هنر ابتدا در کشور ایتالیا و سپس در کشور ترکیه انجام شد و به دلیل بازخورد خوبی که در این دو کشور داشت، به سایر کشور ها نیز منتقل شد. هنرمندانی که در زمینه پتینه کاری فعالیت میکنند در واقع قادر هستند تا با استفاده از برخی از تکنیک های مدرن فضای داخل را به گونه ای کلاسیک و سنتی تغییر دهند.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا با توجه به مبانی تدریس شده در ویدیو آموزشی پتینه کاری بیشتر با این هنر آشنا شویم. پس در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

روی چه سطوحی میتوان از پتینه استفاده کرد؟

با مطالعه مطالب بالا احتمالا شما نیز مشتاق به استفاده از این هنر در منازل خود هستید. اما سوال مهمی که در این قسمت به وجود می‌آید آن است که روی چه سطوحی میتوان از پتینه استفاده کرد؟ به جرات میتوان گفت که یکی از مزایای اصلی استفاده از پتینه این است که شما قادر خواهید بود تا روی تمام سطوح از آن استفاده کنید. شما میتوانید روی سطوح چوبی، شیشه ای، سنگی، آجری، سیمانی، آینه، گچی، بتنی و… از پتینه کاری استفاده کنید.

با انواع پتینه کاری آشنا شوید [ آموزش +ابزار+درآمد]

انواع طرح های پتینه کاری

در ادامه این مقاله قصد داریم تا انواع طرح های هنر پتینه را مطابق فیلم آموزش پتینه کاری خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. این هنر دارای انواع و زیرمجموعه های متفاوتی است که افراد میتوانند به سلیقه خود، مورد دلخواه را انتخاب کنند.

 

جهت خرید پکیج آموزش انواع پتینه کاری تماس بگیرید

۱-پتینه کاری به روش رنگ ‌برداری

همانطور که از نام این روش نیز مشخص است، در این نوع از پتینه کاری مقداری از رنگ دیوار را پاک میکنند. نحوه انجام این کار نیز به این صورت است که ابتدا سطح مورد نظر را رنگ میکنند و قبل از اینکه رنگ دیوار خشک شود با استفاده از ابزارآلاتی مانند کاردک و یا حتی پارچه بخش هایی از رنگ دیوار را پاک میکنند.

 

همچنین با توجه به ویدیو آموزشی پتینه کاری شما میتوانید تا با استفاده از تکه پارچه ای زبر نیز بخش هایی از رنگ دیوار را پاک کنید. در این صورت شما به منظور پاک کردن رنگ دیوار مورد نظر نیاز دارید تا به دیوار ضربه بزنید. پس از پاک شدن رنگ دیوار میتوانید در قسمت های پاک شده از رنگ های متضاد استفاده کنید. در این صورت دیوار مورد نظر جلوه ای بسیار مدرن و شیک به خود خواهد گرفت.

۲-ویدیو آموزش پتینه کاری با استفاده از اسفنج

یکی دیگر از روش های انجام پتینه کاری با استفاده از اسفنج است. این روش به عنوان یکی از ساده ترین و در عین حال زیبا ترین روش های انجام پتینه کاری به شمار میرود. از اصلی ترین مزایای استفاده از این روش میتوان به قابل اجرا بودن روی سطوح ناهموار اشاره کرد. شما در حالت عادی و بدون اسفنج قادر نخواهید بود تا به راحتی روی سطوح ناهموار پتینه کاری را انجام دهید. ضمن اینکه این روش میتواند عیوب ظاهری دیوار را نیز بپوشاند.

۱۳راهکار افزایش درآمد پتینه کاری [۱۰۰%کاربردی]

در این روش طبق فیلم آموزش پتینه کاری، شما نیاز دارید تا ابتدا دیوار پس زمینه را به طور کامل رنگ کنید. پس از خشک شدن رنگ میتوانید رنگ ثانویه مورد نظر خود را با استفاده از اسفنج روی دیوار بکشید. قبل از کشیدن کشیدن رنگ دوم روی دیوار دقت داشته باشید که بهتر است در محلول رنگ خود از براق کننده نیز استفاده کنید. اضافه کردن براق کننده سبب میشود تا جلوه بصری و نتیجه نهایی کار شما زیباتر شود. لازم به ذکر است که شما نیاز دارید تا اسفنج خود را ابتدا مرطوب کرده و به صورت دورانی روی دیوار بچرخانید. شما نیاز دارید تا این کار را تا پوشش کامل سطوح دیوار انجام دهید.

۳- پتینه کاری با استفاده از پارچه

اگر به ویدیو آموزشی پتینه کاری دقت کرده باشید، متوجه خواهید شد که اصول انجام پتینه کاری با استفاده از پارچه همانند اسفنج است. تنها تفاوت این دو روش در وسیله مورد استفاده است. شما در این روش باید از یک پارچه مستطیلی شکل استفاده کنید. در پتینه کاری با پارچه نیز شما ابتدا نیاز دارید تا دیوار مورد نظر را کاملا رنگ کرده و منتظر بمانید تا رنگ خشک شود.

در این مرحله از پتینه کاری با استفاده از پارچه باید دو طرف پارچه را گرفته و آن را به صورت لوله در آورید. سپس میتوانید پارچه را به رنگ مورد نظر خود آغشته کرده و با حرکات دورانی طرح مورد نظر را روی دیوار پیاده کنید.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم تا با توجه به مطالب تدریس شده در ویدیو آموزشی پتینه کاری، روش انجام برخی از بهترین طرح های این هنر را خدمت شما آموزش دهیم. پتینه کاری به عنوان یکی از بهترین و مدرن ترین شیوه های تزئین فضای درون منزل به شمار میرود. شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم پشتیبانی سایت ما تماس حاصل نمایید.

5/5 - (6 امتیاز)

مقالاتمقالات هنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید