تکنیک رزین اپوکسی

تکنیک رزین اپوکسی


در این مقاله می خواهیم در خصوص  تکنیک رزین اپوکسی اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم. با در آپادانا آموزشگاه رزین کاری و اپوکسی با ارائه مدرک بین المللی ما همراه باشید.

نمونه کار رزین

نمونه کار رزین

 

 

تکنیک رزین اپوکسی  و ویژگی های آن

روش رزین کاری و تکنیک رزین اپوکسی جزو پرطرفدارترین تکنیک های موجود می باشند. با استفاده از این متد شما می توانید آثار هنری فوق العاده ای را خلق نمایید. در ادامه این مقاله به روش های رزین اپوکسی اشاره خواهیم کرد.

تکنیک ژئود

این روش جزو پر طرفدار ترین تکنیک های ساخت رزین اپوکسی می باشد. موادی که برای ساخت این رزین احتیاج دارید هاردنر، رنگ پودری، همزن استیل و کریستال های شیشه ای است. این متد بسیار راحت و آسان می باشد. برای انجام کار با این روش تنها کافی است مواد این رزین را با رنگ های مات و یا براق ترکیب نمایید. بعد از انجام این کار مواد را درون قالب ریخته و کریستال را به دلخواه بر روی آن قرار دهید. بعد از آن می توانید رزین طلایی درست کنید و در اطراف کریستال ها بریزید تا اثری فوق العاده خلق نمایید.

تکنیک موج دریا و ساحل

تکنیک موج دریا و ساحل

 

روش کهکشانی در تکنیک رزین اپوکسی

برای انجام این تکنیک لازم است رنگ دلخواه خود را با الکل رقیق کنید. در این روش لازم است که قالبی را که قصد استفاده از آن را دارید کاملا تمیز نمایید. پیشنهاد ما به شما استفاده از الکل برای تمیز کردن سطح قالب می باشد. در این متد به وسیله سشوار می توانید رنگ های روی سطح را حرکت دهید. توصیه ما به شما اسپری الکل بعد از پایان کار و ریختن مواد در قالب می باشد.

 

رزین اپوکسی چیست ؟ کاربرد آن کجاست ؟

 

به این وسیله در انتهای کار شاهد اشکال شبیه به ستاره بر روی سطح کار خواهید بود. بعد از پایان کار می توانید به وسیله رنگ روغن سفید، نقطه های سفید بر روی سطح کار ایجاد نمایید. در پایان کار از اکلیل استفاده نمایید و به وسیله سشوار باعث حرکت رنگ ها شوید. با استفاده از این تکنیک می توانید حالت کهکشانی ایجاد نمایید.

روش زنگار در تکنیک رزین اپوکسی

 این روش زیر دسته تکنیک رزین اپوکسی  می باشد. نام دیگر این تکنیک پتینه می باشد. در این متد در ابتدا باید قالب مد نظر خود را به وسیله آب و الکل کاملا ترکیب نمایید. مواد به کار برده در ساخت این تکنیک رنگ پودری، هاردنر و همزن استیل می باشد. در این روش می توانید از رنگ طلایی برای ایجاد حالت پتینه استفاده نمایید. این روش هم دقیقا مانند روش قبلی انجام پذیر است. تنها تفاوت آن در پایان کار می باشد. چرا که در پایان کار به وسیله سمباده مخصوص باید حالت پتینه را ایجاد نمود.

تکنیک سنگ مرمر

تکنیک سنگ مرمر

تکنیک سلولی

 با استفاده از این متد می توانید اثری فوق العاده چشم نواز را خلق نمایید. با استفاده از این تکنیک به کار خود طرحی عمیق و سه بعدی ببخشید. مراحل درست کردن ابتدایی رزین شبیه به موارد مشابه خود می باشد. تنها تفاوتی که این روش با تکنیک های مشابه خود دارد، انتخاب در رنگ رزین می باشد. در این تکنیک از رنگ های اکریلیک تیوپی و رنگ های روغنی مخصوص نقاشان استفاده نمایید. در نتیجه در این روش بیشتر از رنگ های هنری استفاده می شود. چرایی این امر به علت ترکیب پذیری بالای این نوع از رنگ ها می باشد.

روش شجر در تکنیک رزین اپوکسی

ساخت مواد در این روش هم مانند موارد فوق می باشد. تنها با یک تفاوت، در این روش از اکلیل برای براق کردن سطح کار استفاده می شود. این روش ترکیبی فوق العاده می باشد و خلق آن یک اثر ماندگار را ایجاد می کند. در این روش سعی بر آن است که رزین های ایجاد شده شکلی شبیه به سنگ شجر داشته باشند. در این روش از قالب های مخصوص استفاده می شود.

 

۴ ویژگی رزین اپوکسی (مزایا و کاربرد)

 

تکنیک قلوه سنگ

برای انجام این کار احتیاج به سطح چوبی و یا ام دی اف دارید. نیاز است تا سطح این کار به وسیله قالب های اکریلیک کاور کنید. بعد از آن رنگ سفید خمیری را به همراه رزین مخلوط نمایید تا سفت شود. در مرحله بعد رزین را درون قالب بریزید. در مرحله بعد رنگ های جوهری که پایه الکل دارند را به مواد اضافه نمایید. توصیه ما به شما برای اضافه کردن رنگ به رزین استفاده از قطره چکان می باشد. بعد از آن بلافاصله از رنگ میکروبی استفاده نمایید و به وسیله قطره چکان این رنگ را در وسط رنگ سفید بریزید.

تکنیک آب رنگی

از این روش غالبا برای کاور کردن سینی و یا بشقاب استفاده می شود. این متد بسیار محبوب می باشد. برای استفاده از این تکنیک باید از چند رنگ پروکسی استفاده نمایید. در این روش رنگ و هاردنر را با یک دیگر ترکیب کنید و به وسیله سشوار باعث ایجاد حرکت بر روی رزین شوید.

تکنیک آبستره

این متد یکی از بهترین تکنیک های رزین اپوکسی می باشد. در این روش با ایجاد تغییر در چگالی رنگ ها باعث خلق آثار فوق العاده ای شوید. در این تکنیک می توانید از رنگ های متنوعی استفاده نمایید. رنگ هایی نظیر:

اوپاک

پودری

نیمه پودری

و رنگ های خمیری.

در این تکنیک از رنگ خمیری بیشتر از بقیه رنگ ها استفاده می شود. در مرحله بعد تنها کافی است محلول آماده شده را بر روی بوم خالی کنید. در این مرحله رنگ ها بر روی یک دیگر نشسته و ترکیبی فوق العاده را خلق می کنند.

تکنیک سنگ مرمر

تکنیک سنگ مرمر

تکنیک دریا

در این روش به ازای یک واحد هاردنر باید از دو واحد رزین استفاده نمود. در این تکنیک از ۴ رنگ آبی تیره، آبی روشن، سفید و کرم می توان استفاده نمود. رنگ های مورد استفاده در این تکنیک از چگالی بالایی برخوردار می باشند. در مرحله اول باید رنگ کرم را در سطح کار بریزید تا شکلی شبیه به ساحل را ایجاد نمایید. در مرحله بعد با ترکیب رنگ آبی روشن و آبی تیره رنگی شبیه به دریا را ایجاد کنید. در انتها باید از رنگ سفید برای ایجاد رگه هایی در سطح کار استفاده نمایید. به این وسیله کار جلوه بهتر و طبیعی تری را به خود می گیرد.

تکنیک سنگ مرمر

برای پیاده سازی این ترکیب نیاز به رزین غلیظ و رقیق دارید. رنگی را که برای ایجاد حالت سنگ در رزین انتخاب کرده اید را با رزین مخلوط نمایید. به وسیله این ترکیب رزین غلیظ و رقیق به سختی با یک دیگر مخلوط می شوند. و همین مورد یکی از ویژگی های استفاده از این تکنیک می باشد. توجه داشته باشید بهترین روش برای اضافه کردن مواد رنگ به درون مواد رزین به حالت عمودی می باشد.

در این مقاله سعی کردیم در خصوص تکنیک رزین اپوکسی اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم. امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات کافی را در این حوزه کسب نمایید.

 

جمع بندی 

اگر به یادگیری و آموزش رزین کاری علاقمند هستید ما در آموزشگاه آپادانا به بهرگیری از اساتید مجرب و آموزش تکنیک های رزین و اپوکسی در کنار شما خواهیم شماره و راههای ارتباطی با ما 

 ۰۲۱-۶۶۷۴۹۸۳۴ – ۰۲۱-۶۶۷۵۹۴۵۵

۰۲۱-۶۶۷۴۹۷۳۱

۰۹۱۲-۰۳۰۴۶۰۹

4.7/5 - (4 امتیاز)

مقالاتمقالات هنری

۲ Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید