انواع رزین اپوکسی

انواع رزین اپوکسی


انواع رزین می توانند دسته بندی های زیادی داشته باشند. مسلما هر کدام از این دسته بندی ها، یک سری ویژگی های خاص را نیز در خود جای داده اند. رزین یک کالای فوق العاده کاربردی به حساب می آید که معمولا در ساخت آثار هنری مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما تا امروز نسبت به ایجاد صنایع دستی با استفاده از این کالا اقدام کرده باشید، حتما متوجه شده اید که در حال حاضر مدل های زیادی از انواع رزین و اپوکسی در بازار موجود است.

 

آموزش رزین با ارائه مدرک بین المللی و فنی و حرفه ای

امروز ما قصد داریم تا انواع و کاربرد رزین را مورد بررسی قرار دهیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدل های مختلف رزین، ادامه مقاله امروز ما را از دست ندهید.

آشنایی با انواع رزین اپوکسی

آشنایی با انواع رزین اپوکسی

محبوب ترین انواع رزین کدام اند؟

در حال حاضر مدل های زیادی از انواع رزین و اپوکسی در بازار موجود می باشد. هر کدام از این مدل های رزین هم یک سری ویژگی ها و مشخصات شیمیایی را در خود جای داده اند. رزین یو وی، رزین پلی اورتان، رزین اپوکسی، رزین پلی استر و رزین ریخته گری مدل های محبوب رزین هستند. هر کدام از این محصولات، در یک پروژه خاص به کار می روند. اگر شما هم به دنبال خرید  انواع رزین هستید، در اولین مرحله باید ویژگی های شیمیایی اش را مورد بررسی قرار دهید و سپس به سراغ خواص فیزیکی و مقاومتی این کالا بروید.

معرفی رزین اپوکسی

اولین مدل از انواع رزین به اپوکسی اشاره دارد. رزین اپوکسی یک پلاستیک مایع شفاف به حساب می آید که دو قسمت اصلی دارد: رزین و سخت کننده. گاهی اوقات کاربران دو قسمت را با نام های پایه و کاتالیزور هم شناسایی می نمایند. ترکیب این دو ماده به شما اجازه می دهد تا یک مخلوط شیمیایی جالب را ایجاد کنید. با گذشت زمان این مخلوط سخت شده و از مایع به جامد تبدیل می شود. فرآیند تبدیل و آماده سازی رزین اپوکسی حدودا به ۲۴ تا ۷۲ ساعت زمان نیاز دارد.

پس از تولید انواع رزین اپوکسی، کاربران می توانند به محصولی دسترسی داشته باشند که هم به شدت سخت است و هم در برابر مواد شیمیایی، مقاومت مطلوبی را از خود به نمایش می گذارد. به خاطر داشته باشید که رزین های اپوکسی هم در دسته بندی ها و زیر شاخه های متنوعی روانه بازار می شوند. فرمولاسیونی که شما آن را برای تولید رزین به کار می گیرید، روی کیفیت نهایی و قدرت عملکردی این کالا به صورت مستقیم تاثیر گذار خواهد بود. معمولا کارشناسان این ماده را برای تولید آثار هنری مورد استفاده قرار می دهند.

رزین لمینت یا پوششی

انواع رزین لمینتی، دومین محصولی هستند که ما قصد صحبت در مورد آنها را داریم. رزین های پوششی یا لمینتی، یک زیر شاخه ویژه از رزین های اپوکسی به حساب می آیند که خواص شیمیایی ویژه ای را در خود جای داده اند. این محصولات جدا از داشتن قدرت عملکردی مطلوب، می توانند طول عمر زیادی هم داشته باشند. مواد شیمیایی همچون اسید ها و باز ها، تاثیر زیادی روی این کالا ندارند. ساخت میز های چوبی، کابینت، طبقه و سایر لوازم تزئیناتی از جمله کاربرد های این رزین به حساب می آید.

رزین ریخته گری

رزین ریخته گری

رزین ریخته گری

رزین ریخته گری یا ریخته گری رزین، یکی از روش های محبوب تولید پلاستیک به حساب می آید که طی آن شرکت های تولید کننده با ترکیب مواد اولیه مورد نیاز، رزین مایع را آماده کرده و آن را در قالب های مخصوص می ریزند. در مرحله بعد رزین به آرامی سرد شده و فرم جامد و سختی به خود می گیرد. این مدل از انواع رزین معمولا برای تولید آثار هنری در حجم های زیاد مورد استفاده قرار گرفته و کاربرد های تجاری دارد. با استفاده از این روش شما می توانید نسبت به ساخت نمونه های صنعتی اقدام نمایید. این روش به گونه ای طراحی شده تا به شما اجازه ساخت یک رزین سخت، شفاف و ضخیم را بدهد. در این روش همه حباب های هوا به آرامی از درون رزین خارج شده و جذابیت آن را چند برابر می کنند.

۴ ویژگی رزین اپوکسی (مزایا و کاربرد)

رزین پلی اورتان

چهارمین دسته بندی از انواع رزین و اپوکسی، به مدل های پلی اورتان اشاره دارد. رزین پلی اورتان به شدت کاربردی است. جدا از داشتن طول عمر زیاد، این کالا می تواند مقاومت مطلوبی هم در شرایط مختلف از خود به نمایش بگذارد. رزین های پلی اورتان، محصولات کاربردی به حساب می آیند که به شما اجازه می دهند تا یک مایع سخت و لاستیکی مانند را تولید کنید. این محصولات دوام زیادی داشته و در ساخت چسب، پوشش و انواع عایق مورد استفاده قرار می گیرند. به خاطر داشته باشید که محصولات پلی اورتان در برابر شرایط آب و هوایی هم مقاومت مطلوبی را از خود به نمایش می گذارند. البته که کار با پلی اورتان به افراد عادی توصیه نمی شود. این ماده گاز های سمی تولید کرده و بدون استفاده از تجهیزات مراقبتی مناسب، احتمال آسیب دیدن فرد وجود دارد.

رزین لمینت

رزین لمینت

رزین uv

پنجمین دسته بندی از انواع رزین، به محصولات یو وی اشاره دارد. اگر تا امروز با جواهرات کار کرده باشید، متوجه می شوید که رزین های یو وی قابلیت های گسترده ای را در خود جای داده اند. این محصولات هم قابلیت خود درمانی داشته و هم بدون هیچ مشکل خاصی رنگ آمیزی می شوند. در صورتی که شما آن را در مجاورت نور ماورا بنفش قرار دهید، همه آسیب دیدگی های موجود در آن ترمیم می شوند. رزین های یو وی فقط یک قسمت داشته و برای ساخت آنها شما به ترکیب دو ماده مختلف نیاز ندارید. از جمله ویژگی های کلیدی این رزین می توان به داشتن طول عمر زیاد و سرعت خشک شدن بالا اشاره نمود.

انواع رزین پلی استر

انواع رزین پلی استر

رزین پلی استر

آخرین مدل از انواع رزین که ما قصد صحبت در مورد آن را داریم، مربوط به رزین پلی استر است. آیا تا کنون با خود فکر کرده اید که دلیل ایجاد پوشش براق و شفاف روی قایق ها و اتومبیل ها چیست؟ رزین پلی استر، یک ماده فوق العاده به حساب می آید که در برابر آب مقاومت مطلوبی را از خود به نمایش می گذارد. این کالا هم برای لمینت اشیای مختلف به کار می رود و هم می تواند در ساخت قطعات خودرو، بدنه قایق، استخر و دستگاه های پزشکی خاص کاربرد داشته باشد. همچون رزین اپوکسی، این کالا هم از دو قسمت اصلی تشکیل شده است.

۵ راز که باید در بازارکار و درآمد رزین اپوکسی بدونید!!!

چگونه انواع رزین را انتخاب نماییم؟

در نهایت، اگر شما هم به دنبال انتخاب میان انواع رزین هستید، لزوما باید به نیاز های پروژه خود توجه کنید. یک سری از پروژه ها، به رزین هایی اپوکسی نیاز دارند و برخی از آنها هم از رزین های پلی استری استفاده می نمایند. اگر شما هم به دنبال خرید بهترین و با کیفیت ترین مدل های رزین هستید، بهتر است کمی وقت خود را صرف تحقیق در مورد محصولات موجود در بازار و محدودیت های آنها نمایید.

کلام آخر

همانطور که در این صفحه مشاهده کردید، در حال حاضر مدل های زیادی از انواع رزین و اپوکسی در بازار موجود می باشد. کاربران برای خرید رزین می توانند به متغیر هایی همچون خواص شیمیایی، فیزیکی و نیاز پروژه خود توجه داشته باشند. امروزه برند های زیادی هم در زمینه تولید و ساخت رزین فعالیت می نمایند. برای کسب بازدهی مطلوب در این زمینه، شما لزوما باید خدمات بهترین تیم های ایرانی فعال در زمینه فروش رزین را به کار گیرید. خرید از برترین برند های ایرانی فعال در زمینه عرضه انواع رزین به شما اجازه می دهد تا طی مدت زمان کوتاهی به بازدهی مطلوبی هم برسید.

امتیاز به مطلب post

مقالاتمقالات هنری

۳ Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید